De regula, scopul principal al celor care se orienteaza catre o masina cu motor turbodiesel este economisirea banilor ce urmeaza a fi investiti in carburant. Insa Peugeot 3008 Hybrid 4 ofera ceva mai mult de atat, mai exact o noua perspectiva cu privire la reducerea costurilor de exploatare prin combinatia interesanta dintre eficienta unui propulsor turbodiesel cu cea a unui motor electric.
De la bun inceput, trebuie mentionat ca vorbim despre un crossover hibrid, dotat cu un motor termic turbodiesel de 2 litri 163 CP pentru tractiunea pe puntea fata si un motor electric de 37 CP pentru propulsia de pe puntea spate.
La prima vedere se observa clar ca Peugeot nu a dorit o diferentiere estetica prea evidenta a hibridului fata de versiunea clasica a crossover-ului. Singurele indicii la nivel estetic sunt grila cromata cu doua bare orizontale, spoilerul mai pronuntat in partea posterioara si desigur emblema “Hybrid 4” prezenta la baza oglinzilor retrovizoare si pe hayon.
Totusi la interior, lucrurile se schimba radical… In primul rand, modelul hibrid este prevazut cu un selector amplasat in prelungirea consolei centrale, prin care se alege modul de functionare: Auto (modul automat), Sport (poarta manuala pentru comutarea treptelor prin intermediul padelelor dispuse pe coloana de directie), ZEV (modul de functionare full-electric) si 4WD (transmisie integrala pe toate rotile, asta deoarece motorul electric este amplasat pe puntea spate).
Din testul efectuat pe o distanta de aproximativ 500 km am constatat ca desi masina rula in modul “Auto”, cei 37 CP dezvoltati de motorul electric se dovedesc suficienti pentru traversarea satelor (circa 4 – 5 km) cu o viteza de maximum 70 km/h, fara a consuma practic niciun strop de carburant. Mai mult, acest mod de deplasare poate fi mentinut prin comutarea selectorului in modul ZEV (Zero Emission Vehicle), o abordare mai adecvata pentru rularea in orasele mai mari. Un alt mare avantaj oferit de aceasta versiune hibrida a crossover-ului francez este modul “Sport”. Astfel, pe langa performantele binecunoscute ale propulsorului termic 2.0 HDi 163 CP se mai adauga propulsia suplimentara de pe puntea spate si implicit o stabilitate mai mare pe zonele virajate. Insa, indiferent de modul de operare al masinii, electronica de la bord monitorizeaza in mod constant optimizarea deplasarii, iar informatiile sunt furnizate soferului atat prin intermediul cadranelor de bord, cat si prin afisarea parametrilor pe ecranul plasat in partea superioara a consolei centrale.
Mai mult, avantajul acestor 37 CP suplimentari, prin comparatie cu versiunea clasica a lui 3008, se constata mai clar in timpul manevrelor de depasire. Astfel, depasirile pot fi executate mai rapid si fara a solicita in mod nejustificat motorul termic. Mai mult, am mai remarcat etajarea adecvata a cutiei de viteze automate, trecerea dintr-o treapta in alta realizandu-se deosebit de lin, aproape insesizabil. Iar la finalul testului am obtinut un consum mixt de numai 4,1 litri/ 100 km, ceea ce se traduce printr-o autonomie realmente excelenta de aproximativ 1.400 km parcursi cu un singur plin de rezervor.
Dar toate aceste avantaje oferite de Peugeot 3008 Hybrid 4 au si un pret, mai exact unul de 38.316 EUR cu TVA inclus, insa vestea buna este aceea ca nu se perpece nicio taxa pentru timbrul de mediu la inmatriculare.
Ce parere aveti despre acest hibrid care combina un motor turbodiesel cu unul electric?
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.