Versiunea sportiva a micutei citadine se diferentiaza mult de cea de serie, atat din punct de vedere vizual, cat si al performantelor.
Suzuki a reusit cu Swift Sport sa atace un target din ce in ce mai prezent pe piata auto din Romania. Ma refer aici la segmentul cumparatorilor tineri, care au demonstrat un apetit din ce in ce mai ridicat pentru masinile de clasa mica, frumos desenate si cu ceva cai putere sub capota.
Din punctul de vedere al designului exterior, Swift-ul cu aspiratii sportive a primit spoilere fata si spate coborate, praguri, dar si o evacuare dubla cromata. Nu lipsesc nici jantele din aliaj de 17 inch, ori eleronul de la nivelul plafonului. Totusi, toate aceste deosebiri fata de versiunea de serie nu ar insemna mare lucru daca nu ar fi dublate de performante pe masura.
Propulsorul de 1,6 litri dezvolta 125 CP la 6.800 rpm, iar cuplul maxim este de 148 Nm. Interesant este ca tot acest bagaj de putere urneste o caroserie care are putin peste 1.000 kg. Astfel, primii 100 km/h sunt atinsi in 8,9 secunde, iar viteza maxima este de 200 km/h. Tabara adversa, cea a consumului, a iesit invinsa din lupta cu Suzuki, iar valoarea de 7 l/100 km si emisiile poluante de 169 g/km sunt mai mult decat rezonabile.
Ai suficienta putere pentru a stabili un ritm de mers alert, iar directia precisa te va ajuta sa faci slalom printre craterele autohtone. Transmisia manuala cu cinci rapoarte este precisa si schimba liniar, iar timoneria scurta faciliteaza plecarile in tromba. Caroseria rigida limiteaza ruliul pe viraje, dar confortul are de suferit atunci cand se ruleaza pe suprafete denivelate. Subvirarea apare la abordarea in forta a sicanelor, insa efectul nedorit se corecteaza usor, apeland la putina pricepere si ceva mai multa intuitie.
Sistemul de franare cu ABS si EBD este foarte bine dozat, iar ESP-ul gestioneaza eficient miscarile laterale. Daca totusi ceva nu merge bine, e bine sa stii ca o serie de airbaguri frontale, laterale si de tip cortina lucreaza pentru tine. Sistemul de blocare a pedalierului in caz de accident, precum si barele de protectie din portiere protejeaza de asemenea pasagerii. Tusa de sportivitate este prezenta si la interior, unde scaunele excelent profilate, in doua tonuri de culoare, pedalierul din aluminiu si volanul cu trei spite si insertii metalice fac echipa buna. Pozitia de condus inalta dauneaza intr-o oarecare masura caracterului sportiv al masinii, dar acest neajuns este diminuat de o vizibilitate buna inainte.
Swift Sport nu este chiar o revelatie in clasa mica, dar daca iti doresti o citadina sportiva, frumos desenata si cu un pret de pornire accesibil, solutia japonezilor poate fi cea corecta.
Text: Alex Constantinescu; Foto: Dragos Savu
Sau mai poti incerca:
Volkswagen Polo – citeste analiza completa
Ford Fiesta – citeste analiza completa
Compara Suzuki Swift Sport cu doi dintre rivalii sai:
Motor 1.6 GTI
Pret de la (euro): 14.500
Putere (CP) 125
0-100 km/h (s): 8,9
Viteza maxima (km/h): 200
Consum mediu (l/100 km): 7,0
CO2 (g/km): 165
Taxa inmatriculare (euro): 765