Denumirea vine de la Anti-lock Bracking System, adica un sistem de franare care nu permite blocarea rotilor, indiferent cat de puternica ar fi franarea.
Este, intr-un fel, pionierul sistemelor electronice imbarcate in masinile moderne.
A fost folosit prima data in epoca moderna, in forma actuala, de Mercedes Benz, pe modelul de clasa S in 1978, fiind dezvoltat impreuna cu Bosch.
Cu toate acestea, au existat preocupari pentru a preveni blocarea rotilor la franare inca de la sfarsitul anilor ’20 in industria aeronautica, apoi in ani ’50 la constructia de motociclete, samd.
Sistemele moderne folosesc senzori de rotatie la fiecare roata, iar informatiile venite de la acestia sunt analizate de un ECU (Electronic Control Unit), care monitorizeaza vitezele de rotatie ale fiecarei roti. In cazul in care detecteaza blocarea unei roti, reduce automat presiunea in circuitul de franare aferent respectivei roti pana aceasta isi reia rotirea. Acest proces se reia ciclic si poate fi simtit de catre sofer printr-o usoara pulsatie in pedala de frana.
Cel mai mare avantaj al sistemului ABS este acela ca masina isi pastreaza capacitatea directoare a rotilor fata pe orice suprafata de rulare, chiar si la cea mai violenta franare, deci soferul poate interveni cu o schimbare de directie in cazul in care nu poate opri masina pana la impactul iminent. La ora acesta, 99% dintre masinile noi sunt prevazute cu acest sistem.
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.