Dupa lungi dezbateri si o serie de optimizari aduse algoritmului de calcul, de astazi vom plati o noua taxa auto la inmatricularea unei masini. Iar timbrul de mediu va fi platit o singura data atat pentru masinile provenite din import cat si la revanzarea exemplarelor rulate deja in Romania si pentru care nu s-a achitat o taxa auto anterioara. Dar cum ne va afecta aceasta noua modalitate de calcul a taxei ce trebuie platite la inmatricularea unui vehicul?
Ministrul Mediului a anuntat ca astazi, pe site-ul Administratiei Fondului de Mediu va fi postat noul sistem de calcul pentru timbrul de mediu, in forma finala aprobata prin Ordonanta de Urgenta. Conform agentiei Mediafax, Rovana Plumb a mai mentionat ca proiectele de mediu ce vor fi derulate cu finantare din timbrul de mediu se numara cele de infrastructura, de apa si canal, ecologizare la nivelul iazurilor si digurilor decontaminate, parcurile de productie de energie regenerabila, programul “Casa Verde” si programul RABLA. Ceea ce in teorie este o masura teoretic laudabila, insa in practica lucrurile nu vor sta chiar asa…
Astfel, Ministrul Mediului a mai declarat pentru Mediafax ca se estimeaza ca nivelul incasarilor timbrului de mediu va ajunge la 700 milioane de lei in anul 2013. Insa daca luam in calcul ca statul roman va trebui sa restituie circa 400 milioane lei celor care au castigat deja procesele prin care au contestat plata vechii taxe auto, atunci suma ramasa nu mai este suficienta pentru finantarea tutoror proiectelor de mediu. Si mai trebuie tinut cont de faptul ca desi guvernantii si-au luat cateva masuri de precautie, este posibil ca in curand sa asistam la o serie de procese de contestare a timbrului de mediu.
Va reamintesc ca timbrul de mediu este calculat integral in functie de emisiile de CO2, cu ajustarile de rigoare pentru motorizarile pe benzina si cele diesel. Mai multe detalii despre modalitatea de calcul puteti citi aici…
Insa cei care au platit deja o taxa auto si nu au actionat in instanta statul roman nu vor plati contravaloarea timbrului de mediu. Mai mult, noua taxa nu se aplica in cazul tranzactiilor civile, adica mostenire sau partaj…
Rovana Plumb a mai declarat astazi pentru RTV ca in acest moment se lucreaza la un sistem informatic de corelare a bazelor de date intre Adiministratia Fondului de Mediu (AFM), cu cea a Administratiei Fiscale (ANAF) si cu cea a serviciului de inmatriculari auto. Ministrul Mediului sustine ca sistemul va fi functional in aproximativ doua luni si astfel se va evita la maximum birocratia deoarece se va putea verifica intr-un singur loc daca masina ce urmeaza a fi inmatriculata are sau nu platita vechea taxa auto.
De la plata timbrului de mediu vor fi exceptate autovehiculele misiunilor diplomatice, persoanele cu dizabilitati, fortele armate, fortele de securitate ale statului, jandarmeria, politia, ambulantele, autovehiculele hibride si cele electrice, cele istorice sau destinate competitiilor sportive, precum si cele donate autoritatilor statului cu titlu gratuit.
Ministrul Mediului a mai precizat pentru Mediafax ca institutiile administratiei publice vor trebui sa plateasca noul timbru de mediu pentru autovehiculele din parcul propriu, nemaifiind scutite de la aceasta taxa.
Ce parere aveti despre modalitatea de calcul a timbrului de mediu ? Personal va avantajeaza sau nu?
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.