Juke este genul de automobil pe care majoritatea designerilor si-ar dori sa il produca, dar pe care departamentele de marketing de obicei il refuza. Juke este in primul rand design iar acesta este, la randul sau, poate cel mai important argument in alegerea unui automobil. Juke a avut curajul sa inoveze din acest punct de vedere si daca iti place cum arata nimic din ceea ce face nu te va dezamagi. Iar daca nu iti place niciuna din calitatile sale nu te va convinge sa il cumperi. Simplu…
In primul rand, Juke trebuie vazut pe viu pentru ca, desi in unele fotografii el pare mare, realitatea este ca se inscrie in segmentul automobilelor citadine, fiind unul din primele crossovere din segmentul “B” (celalalt este Mini Countryman). Are atitudinea unui tot-teren veritabil, dar in cei 4,13 m lungime nu reuseste decat sa fie simpatic. Iar poate cea mai neobisnuita solutie stilistica este organizarea blocurilor optice, cu farurile de intalnire plasate central si pozitiile deasupra, practic pe capota. Sunt unghiuri din care Juke aminteste de o masina de rally-raid – si nu e intamplator, asta si-au dorit designerii sai. Partea inferioara a caroseriei este “musculoasa”, specifica SUV-urilor, in timp ce zona pavilionului este inspirata din cea a coupe-urilor.
Din habitaclu, datorita pozitiei inalte de sofat si a faptului ca diverse elemente ale caroseriei se vad de la volan (capota motorului, bosajele laterale din spate – in oglinda retrovizoare – si, in mod absolut ciudat, o parte din blocurile optice fata/spate) automobilul pare mult mai mare. Sigur, se va parca foarte usor intr-un loc ingust, dar sentimentul pe care il inspira este similar sigurantei si soliditatii pe care o afiseaza SUV-urile. Masina poate gazdui lejer patru persoane si pe distante mai lungi, singura problema fiind limitarea spatiului la cap in spate pentru pasagerii de peste 1,85 m, datorat plafonului plonjat.
In general, Juke se conduce absolut normal. Inginerii au ales o suspensie relativ rigida, pentru a compensa centrul de greutate inalt, dar care se dovedeste de obicei si suficient de confortabila. Tinuta de drum este sigura, fara a starni dorinte de “pilotaj” pe viraje. Directia este precisa, dar usoara, fiind o placere in trafic. Modelul testat era echipat cu motorul cu injectie directa de benzina (1,6 litri, turbo, 190 CP). Cuplul nu este livrat constant inca de la turatii mici (se sesizeaza un usor “turbo-lag”), dar atunci cand apare pune destula presiune pe puntea fata, care nu tine intodeauna ritmul. Cutia de viteze cu variatie continua isi arata utiliatea in special in utilizarea urbana, dar posibilitatea selectarii manuale ale unor trepte preselectate aduc o doza de “fun” si in parcursul rapid al virajelor. Totusi, consumul cam mare de combustibil, in raport cu volumul destul de mic al rezervorului genereaza o autonomie redusa, ceea ce poate deveni frustrant in cazul drumurilor mai lungi.
Si tocmai pentru ca parerile vis-a-vis de Nissan Juke sunt impartite, va astept comentariile mai jos…
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.