autovit.ro
B SECTIUNI

Pana si Germania ar putea introduce o taxa de drum

Iar aceasta veste care zdruncina din temelii mitul autostrazilor germane vine pe fondul unei cresteri economice fara precedent. Insa situatia se pare ca este grava deoarece multe dintre drumurile din Germania sunt deteriorate si necesita reparatii urgente. Iar bani de la bugetul statului nu prea mai sunt…

Starea proasta a drumurilor de pe teritoriul Germaniei, care necesita reparatii in valoare de cateva miliarde de euro, ar putea conduce la introducerea unei taxe de drum, informeaza Deutsche Welle. Insa daca ar fi dupa Uniunea Crestin-Sociala (CSU) din Bavaria, taxa de drum ar trebui platita doar de masinile straine, aflate in tranzit pe teritoriul Germaniei. Iar un argument in favoarea acestei masuri propuse de CSU ar fi acela ca si soferii nemti care se deplaseaza in strainatate sunt obligati sa achizitioneze vignieta in aproape toate statele europene, in functie de un interval de timp sau de numarul de km parcursi.

Autobahn_2

In acest moment, pe teritoriul Germaniei nu se percepe vreo taxa de drum pentru autoturisme, ci doar o acciza inclusa in pretul carburantilor. Totusi este bine de stiut ca din anul 2005, in Germania a fost introdus sistemul de taxare pentru camioanele de marfuri (Maut) care tine cont atat de capacitatea vehiculelor cat si de norma de poluare a acestora. Iar de la introducerea acestei taxe si pana acum, sistemul Maut a sporit bugetul statului german cu circa 30 miliarde de euro, adica cu aproximativ 3 – 4 miliarde de euro anual.

Deutsche Welle mai mentioneaza ca, spre deosebire de alte tari europene, in Germania autostrazile si drumurile nationale sunt intretinute in marea majoritatea cazurilor din fondurile statului. Iar conform estimarilor specialistilor germani, daca atat soferii nemti cat si cei straini ar fi obligati sa plateasca o taxa de drum, incasarile la buget ar fi de aproximativ 4 miliarde de euro anual. Insa daca masura va fi aplicata doar pentru masinile straine, suma colectata ar fi de numai 700 milioane de euro anual. Totusi, din calculele expertilor ADAC se pare ca banii perceputi de la masinile straine aflate in tranzit ar fi de numai 225 milioane de euro anual, o suma infima in raport cu bugetul necesar pentru intretinerea colosalei infrastructuri rutiere germane.

Autobahn_3

Tocmai din acest motiv, redactorii Deutsche Welle sustin ca probabilitatea introducerii unei taxe de drum doar pentru autoturismele straine care circula pe teritoriul Germaniei este destul de redusa. Si asta pentru ca multe sosele si poduri din Germania necesita reparatii capitale… Iar situatia se pare ca este grava, deoarece aproape jumatate din poduri sunt deteriorate, iar 20% din autostrazi si 40% din drumurile nationale au nevoie de reparatii. Prin urmare, concluzia jurnalistilor Deutsche Welle este clara si deloc optimista: singura posibilitate de finantare a lucrarilor este introducerea unei taxe de drum si in Germania.

Voi cum comentati aceasta posibilitate de introducere a unei taxe de drum in Germania?

5 Comentarii

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)