Probabil una dintre cele mai interesante masini prezentate la editia din acest an a Salonului Auto de la Frankfurt, BMW i8 dezvaluie directia spre care se indreapta segmentul autoturismelor sport… O fi bine, o fi rau? Timpul va decide. Voua cum vi se pare?
De la inceput, BMW i8 a fost gandit ca o masina sport hibrid plug-in, iar arhitectura LifeDrive (dezvoltata special pentru gama i) ofera platforma ideala pentru o constructie cu masa minima, centru de greutate coborat si distributie perfect egala a maselor intre cele doua punti. BMW i8 combina un sistem de propulsie hibrid plug-in cu celula pasagerilor creata din plastic ranforsat cu fibra de carbon (CFRP) si sasiul din aluminiu care inglobeaza motorul cu ardere interna, electromotorul si pachetul de acumulatori.
Masa totala redusa a modelului cu 2+2 locuri (1.490 kg) este rezultatul adoptarii CFRP pentru constructia celulei pasagerilor. Si chiar daca ofera componentei aceeasi rigiditate, acest material high-tech este cu 50% mai usor decat otelul si cu 30% fata de aluminiu. Portierele sunt realizate dintr-o structura interna din CFRP si un invelis exterior din aluminiu, cantarind astfel cu 50% mai putin decat cele conventionale. La interior, constructia suportului din magneziu pentru panoul instrumentelor de bord aduce o reducere a masei cu aproximativ 30% prin comparatie cu BMW Seria 6.
Mai mult, BMW i8 este primul automobil de serie din lume care este echipat cu sticla ranforsata chimic. Aceasta tehnologie inovatoare, utilizata pana in prezent in special la fabricarea telefoanelor de tip smartphone, are ca rezultat o rezistenta foarte mare. Paravanul dintre compartimentul pasagerilor si portbagajul lui BMW i8 consta in doua straturi de sticla ranforsata chimic, fiecare cu o grosime de numai 0,7 mm, cu o folie acustica intre acestea. Iar pe langa proprietatile acustice excelente, un alt avantaj al acestei solutii este scaderea masei cu aproximativ 50% in comparatie cu sticla laminata conventional.
De asemenea, BMW este primul constructor auto din lume care utilizeaza un proces ecologic pentru tratarea pielii. Pielea pentru suprafetele scaunelor si plansa de bord este tratata cu un extract din frunza de maslin. Acesta evita crearea reziduurilor de productie care sa afecteze mediul, oferind totodata pielii o calitate ridicata si un aspect natural.
Motorul cu ardere interna cu trei cilindri dezvolta 231 CP si propulseaza puntea spate, in timp ce electromotorul de 131 CP transmite puterea spre puntea fata si este alimentat de energia acumulatorului litiu-ion care poate fi incarcat de la o priza normala. Intr-un regim de condus cotidian, acest sistem hibrid plug-in permite o autonomie de pana la 35 de kilometri si o viteza maxima de 120 km/h in regim exclusiv electric. Iar performantele dinamice ale lui BMW i8 sunt pe masura…Sprintul de la 0 la 100 km/h este realizat in doar 4,4 secunde, in timp ce consumul mediu de combustibil este de 2,5 l/100 km!
Dupa prezentarea oficiala de la Salonul Auto de la Frankfurt, noul BMW i8 urmeaza sa debuteze pe piata la inceputul anului viitor, pretul fiind stabilit la 126.000 EUR in Germania, 99.125 lire sterline in Marea Britanie si 135.700 USD in America, valori care includ TVA, dar nu si bonificatiile de mediu pentru automobile electrice oferite de guvernele acestor tari.
In linii mari cam acestea ar fi principalele caracteristici ale noului BMW i8. Voi ce parere aveti despre acest automobil sport venit parca din alta lume?
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.