Printre comentariile primite la review-ul despre Opel Vectra am remarcat aceasta postare a user-ului Fideliu: “Vreau si eu pareri despre Opel Agila, model second hand, generatia cea mai longeviva. Poate un articol?” Asa ca astazi vom discuta despre prima generatie Agila, o masina pe cat de bizara ca si alura, pe atat de practica in aglomeratiile urbane…
De la bun inceput trebuie punctat faptul ca Opel Agila este fratele geaman al modelului Suzuki Wagon R, iar prima generatie a fost fabricata intre anii 1999 – 2008. Practic vorbim despre unul dintre primele monovolume de mici dimensiuni, conceput pentru utilizarea in traficul urban. Mai precis, un autoturism ideal pentru deplasarea zilnica la serviciu prin aglomeratia de la orele de varf si caruia ii poti gasi cu usurinta un loc de parcare, iar la final de saptamana sa poata fi utilizat la o sesiune de cumparaturi la hypermarket.
Printre punctele forte ale acestei generatii Opel Agila se numara spatiul generos oferit in habitaclu, echiparea standard suficienta, precum si modularitatea si organizarea interiorului. In exploatarea cotidiana, utilizatorii unui exemplar Opel Agila au mai mentionat ca suprafetele vitrate de mari dimensiuni si forma “patratoasa” a caroseriei, dar si lungimea de doar 3,5 metri sunt avantaje care ajuta enorm la manevrele de parcare in spatiile mai inguste. Nu trebuie neglijat nici volumul portbagajului de 240 litri in configuratie standard si care poate fi suplimentat pana la 1250 litri dupa rabatarea banchetei, cifre realmente interesante pentru un autoturism din acest segment. Iar la capitolul motorizari, cele mai multe aprecieri le-au primit propulsorul pe benzina de 1,2 litri si turbodieselul 1.3 CDTi, doua motoare deosebit de economice si fiabile.
In schimb, confortul oferit pasagerilor este modest, mai ales datorita latimii reduse a caroseriei. Finisarile interioare sunt “economice”, iar tinuta de drum este cam “delicata” la abordarea mai in forta a virajelor. Nici la condus nu impresioneaza prin vreo calitate deosebita, iar sistemul de climatizare s-a dovedit in timp destul de problematic. O alta remarca ar fi antifonarea perfectibila a habitaclului, astfel zgomotele provenite de la rulare si de la motorul turbodiesel fiind filtrate ineficient.
Cu toate acestea, un capitol la care mai puncteaza prima generatie Opel Agila este fiabilitatea per ansamblu. Practic, in primii 100.000 km nu au fost sesizate probleme grave care sa necesite investirea unor sume mari de bani. Mai mult, in exploatare au fost sesizate o serie de vicii de fabricatie, dar acestea au fost remediate de catre constructor pana in anul 2005.
Voi ce alte mentiuni mai aveti despre aceasta prima generatie Opel Agila? Va astept comentariile mai jos…
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.