Una dintre cele mai apreciate şi bine vândute modele de clasă compactă din Europa anilor 2000 este Opel Astra G. Compacta constructorului din Russelsheim a concurat într-o piaţă acerbă în principal cu prima generaţie a lui Ford Focus şi cu VW Golf IV. Pe parcursul ciclului de producţie, Astra G a fost oferită în versiunea hatchback cu trei şi cu cinci portiere, sedan cu patru portiere, break, coupe şi cabriolet şi a fost produsă în fabricile din Europa între anii 1998 şi 2004 (producţia a continuat în Rusia şi America de Sud). Din 2004, la apariţia noului model, Astra G s-a transformat în Astra Classic şi a fost vândută în continuare pe anumite pieţe, dar cu motorizări şi opţionale mai puţine.
În anul 2001, Astra G a suferit un facelift ce a adus modificări minore în materie de design, materiale mai bune şi mai durabile pentru interior şi motorizări optimizate pentru un consum mai bun. Gama de propulsoare a fost una extrem de bogată, Opel oferind nu mai puţin de 12 versiuni de motorizări pentru motoarele pe benzină şi 5 dieseluri.
Astfel, gama pe benzină oferă cilindree de 1.2, 1.4, 1.6, 1.8 şi 2.0 litri cu puteri ce pornesc de la 65 CP şi ajung până la 160 CP în cazul versiunii OPC, cu un motor turbo de 2 litri. Astfel, oricine poate alege propulsorul care i se potriveşte. Cel mai echilibrat este 1.6i cu 101 CP, un motor fiabil şi suficient de puternic pentru a face faţă cu brio greutăţii maşinii. Pentru amatorii de motoare diesel, la Astra G s-a putut opta între: 1.7 TD (68 CP), 1.7 DTI (75 CP, din 2000), 2.0 DI (82 CP), 2.0 DTI (101 CP) şi 2.2 DTI (125 CP). Cea mai bună alegere este 2.0 DTI cu 101 CP, cu o valoare de cuplu bună şi cu o cilindree ce nu depăşeşte pragul de lux de 2 litri. Un aspect pozitiv este ditribuţia pe lanţ (întreţinere minimă), iar unul negativ este zgomotul produs în funcţionare.
Astra G este un model care se poate cumpără de pe piaţa second-hand la preţuri foarte accesibile, este foarte ieftin de întreţinut, are o gamă foarte variată de motoare din care se poate alege, se conduce plăcut şi are un grad ridicat de utilitate pentru familie. Portbagajul este unul dintre cele mai mari din clasă, iar patru pasageri pot să călătorească în condiţii de confort foarte bune. La cumpărare este recomandat să verificaţi cureaua de distribuţie la motoarele pe benzină (trebuie schimbată la maximum 60.000 km), dacă la picioarele pasagerilor există umiditate (apa se infiltrează uneori din exterior), dar şi dacă sistemul electric funcţionează corect. Astra G s-a clasat în Top 20 al fiabilităţii în Europa în studiul Warranty Direct în anul 2005, remarcabil pentru un model oferit cu atât de multe motorizări şi opţiuni. De-a lungul timpului a existat o singură rechemare în service, doar pentru modelele cu trei portiere, pentru a schimba o componentă la sistemul de culisare a scaunelor faţă.
Pe piaţa de second-hand din România există sute de oferte pentru Astra G, cu preţuri de pornesc de la circa 1.500 de euro.
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.