Lansată în anul 2002, Clasa E reprezintă cea de-a şaptea generaţie a limuzinei produsă de constructorul cu sediul în Stuttgart. Recunoscută ca una dintre cele mai confortabile maşini ale perioadei în care a fost produsă, Clasa E W211 a fost disponibilă în două versiuni de caroserie, respectiv Sedan şi Estate.
Clasa E este apreciată pentru valorile ridicate pe care le oferea în materie de confort. Astfel, senzaţia de spaţiu este la cel mai bun nivel în clasă, cu scaune de dimensiuni generoase în faţă, şi un nivel de spaţiu foarte bun pentru pasagerii spate. Confortul peste media clasei era adus şi de trenul de rulare, foarte elastic, care trecea elegant peste denivelări, fără să transmită vibraţii şi zgomote mari în habitaclu. Direcţia era destul de mult asistată şi miza pe uşurinţă în utilizare în defavoarea unui senzaţii de sportivitate. Dacă asta este ceea ce căutaţi, atunci mai bine vă îndreptaţi atenţia spre rivalului Clasei E din acele vremuri, adică BMW Seria 5. În mod tradiţional, Clasa E a avut transmisie spate, dar anumite motorizări au fost oferite cu sistemul de tracţiune integrală 4Matic. Din punct de vedere al cutiilor automate, Clasa E a fost oferită cu o cutie manuală cu 6 trepte, cu una automată cu 5 trepte sau la anumite motorizări şi mai târziu în ciclul de producţie cu o cutie automată cu 7 trepte (7G-Tronic).
Începând cu modelele produse pentru anul 2007, Clasa E a primit un facelift care a adus mici modificări ale designului exterior, materiale noi pentru interior, dar şi rezolvări ale problemelor repetitive de până atunci. Mercedes a oferit o serie de echipamente noi în dotarea standard, inclusiv cele de siguranţă, precum Pre-Safe sau Neck-Pro. Farurile opţionale cu xenon dispuneau de cinci moduri speciale pentru diferite situaţii de trafic.
Mercedes Clasa E – gamă de motorizări
Clasa E a fost un model cu o gamă extrem de variată de propulsoare. Ele nu doar că au fost numeroase, dar au acoperit foarte eficient o paletă foarte largă de puteri şi au avut configuraţii cu patru cilindri în linie, dar şi V6 sau V8, aspirate, turbo sau cu compresor mecanic. Dieselurile au pornit de la cilindreea de 2,2 litri (136 CP şi 170 CP) şi au mers până la V8-ul de 4,0 litri (E 420 CDI) de 314 CP. Motoarele pe benzină au avut puteri cuprinse între 184 CP şi 514 CP, cel mai mic fiind cel de 1,8 litri cu compresor mecanic şi cel mai mare cel de 6,2 litri de la E 63 AMG. Cele mai potrivite motorizări sunt însă cele diesel, atât cu cilindreea de 2,2 litri, dar şi cele V6 de 3,0 litri (E 320 CDI). Acestea sunt rafinate, oferă o valoare ridicată de cuplu şi nu consumă exagerat de mult.
Mercedes Clasa E – întreţinere şi fiabilitate
Datorită introducerii de noi sisteme electronice, primele versiuni au avut numeroase probleme cu sistemul electric. De asemenea, la maşinile de dinainte de facelift (2002-2006) trebuie avută atenţie specială, pentru că problemele au fost numeroase, iar rezultatele în statisticile JD Power nu au fost deloc satisfăcătoare. Cum majoritatea modelelor de pe piaţă sunt dotate cu o cutie automată este bine să acordaţi atenţie specială la acest capitol. Verificaţi cu atenţie să nu existe întreruperi în timpul acceleraţiei, ralantiul să stea la turaţia corectă şi că toate treptele cuplează corect. Reparaţia este costisitoare şi problemele la cutie nu sunt tocmai rare. Tot din cauza multitudinii de sisteme electronice, mai mulţi proprietari au semnalat că după circa trei zile fără ca maşina să fie pornită acumulatorul se descarcă. După facelift (2007-2009) situaţia s-a schimbat în bine, însă mai există probleme la cutiile automate, injectoare care cedează la motoarele diesel de cilindree mare sau probleme la sistemul electric. Trebuie ţinut cont că Mercedes Clasa E este un model foarte scump de întreţinut, atât prin costurile reviziilor, al carburantului necesar, dar mai ales a pieselor de schimb, în caz că apar defecţiuni.
Deşi pe piaţa de second-hand există chiar şi exemplare care au preţuri ce pornesc de la circa 5.000 de euro, acestea au foarte mulţi kilometri şi este bine să le evitaţi.
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.