Prima generaţie a lui Ford Kuga a debutat pe piaţă în anul 2008 şi a avut la bază aceeaşi platformă tehnică utilizată pentru Ford Focus şi Ford C-Max. Kuga a fost fost disponibilă atât cu tracţiune faţă, cât şi cu tracţiune integrală. Kuga este încadrat în categoria SUV-urilor compacte şi are o lungime de 4,44 metri, concurând direct modele precum VW Tiguan, Nissan Qashqai, Toyota RAV4 sau Honda CR-V.
La fel ca şi Focus, Kuga a fost apreciată pentru modul dinamic şi foarte plăcut în care se conduce. Chiar dacă vorbim despre un SUV, Kuga propunea un caracter care poate fi catalogat chiar ca fiind sportiv. Trenul său de rulare oferea un compromis foarte bun în ceea ce priveşte confortul, fiind plăcut chiar şi la trecerea peste rosturile scurte.
Din păcate, Kuga nu a fost foarte apreciată pentru spaţiul interior, destul de înghesuit chiar şi pentru locurile din faţă, dar nici pentru spaţiul disponibil pentru bagaje. De asemenea, zgomotul provenit de la vânt şi de la trenul de rulare erau destul de ridicate, fiind neplăcut la viteze mai mari.
În anul 2010, Kuga a primit un facelift care a adus echipamente noi, mici schimbări de design la interior şi exterior, dar şi uşoare optimizări la trenul de rulare şi direcţie. Gama de motorizări a fost revizuită.
Ford Kuga – gamă de motorizări
În ceea ce priveşte gama de motorizări opţiunile sunt destul de simple pentru piaţa românească, deoarece peste 95% din exemplarele aflate la vânzare sunt cu motorul diesel 2.0 TDCI. Acesta a avut între 2008-2010 136 CP, iar din 2011 a fost oferit cu 140 CP şi 163 CP. Pe benzină există motorul 2.5 Turbo (200 CP, din 2008) şi 1.6 Turbo (150 CP şi 182 CP, din 2011). Dieselul funcţionează plăcut în oraş, iar în trafic extraurban este foarte elastic, cu valori bune de cuplu. Diferenţa de consum între versiunile de putere este nesemnificativă.
Ford Kuga – întreţinere şi fiabilitate
Faptul că Ford Kuga are la bază platforma de Focus implică un nivel de fiabilitate similar, adică în general bun. Cele mai frecvente probleme apar la filtrul de particule, care se colmatează destul de des, mai ales în traficul din oraş. Pentru modelele produse înainte de martie 2009 există o rechemare oficială pentru o valvă ce creează probleme la circuitul de frânare. Este important ca această rechemare să fi fost efectuată, aşă că verificaţi la un dealer de marcă. Întreţinerea nu implică costuri prea mari, fiind similară cu ceea ce există la Ford Focus II.
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.