… Volkswagen Lupo 3L, un model de clasă mini care a fost produs între 1999-2005. Lupo 3L este un model extrem de avansat pentru timpul său şi a fost produs pentru a fi cea mai economică maşină din acel moment.
Pentru a reuşi să obţină o astfel de valoare de consum, Lupo 3L utiliza un motor turbo-diesel cu trei cilindri, de 1,2 litri, care dezvolta o putere de 61 CP şi 140 Nm. Greutatea totală a maşinii era de numai 830 kg. Pentru a ajunge la o cifră atât de mică, inginerii VW au utilizat intensiv aluminiul şi magneziul. De asemenea, oţelul utilizat este diferit de orice alt Lupo, fiind mai uşor şi mai subţire, dar mai rezistent, datorită prelucrării speciale. Cutia de viteze era una robotizată şi, suprinzător pentru aceea vreme, Lupo 3L utiliza un sistem start&stop. Suplimentar, maşina avea un mod Eco, care odată activat reducea puterea motorului la doar 42 CP, iar cutia schimba treptele pentru cea mai bună economie de combustibil. Lupo 3L avea un coeficient aerodinamic extrem de bun, de numai 0,29 şi utiliza anvelope speciale, cu rezistenţă redusă la înaintare.
VW Lupo 3L – puţine echipamente la bord
Iniţial, Lupo 3L a fost oferit cu extrem de puţine echipamente opţionale pentru că acestea ridicau greutatea maşinii şi erau consumatori electrici, ceea ce afecta consumul. Primele modele aveau doar încălzire, oglinzi ajustabile electric şi proiectoare de ceaţă. Mai târziu, pentru a creşte vânzările, au fost oferite echipamente precum aerul condiţionat sau geamuri electrice, dar acestea au făcut ca Lupo 3L să nu mai poată consuma 3,0 l/100 km.
VW Lupo 3L a utilizat acelaşi propulsor, dar şi mare parte din tehnologie de la Audi A2 care, în teorie, poate obţine rezultate aproape la fel de bune când vine vorba de consum.
Datorită tehnologiilor utilizate pentru aceea vreme, Lupo 3L era destul de scump de reparat, în special în cazul unor accidente care afectau structura. Totuşi, fiabilitatea a fost bună, fără a fi semnalate probleme importante.
VW Lupo 3L – foarte rar pe piaţa de second-hand
VW Lupo 3L este extrem de rar pe piaţa de second-hand din România, în momentul redactării articolului existând doar trei oferte pe site-ul Autovit.ro. Cel mai ieftin model este 2.400 de euro, iar cel mai scump, 4.150 de euro.
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.