Constructorul ceh a prezentat primele imagini cu a treia generație a modelului Fabia. Designul este caracterizat de linii simple, în stilul actual al mărcii, iar motorizările vor oferi puteri cuprinse între 60 și 110 CP. Publicul larg va putea admira noul model Fabia la Salonul Auto de la Paris din această toamnă.
Skoda Fabia și-a început cariera în 1999, fiind unul din modele care a marcat ruperea constructorului ceh de vechile modele Favorit și Felicia. A treia generație se prezintă prin intermediul a câteva imagini oficiale cu exteriorul și o singură imagine a interiorului. Este un automobil mult mai matur ca generația anterioară și primește linii de design ce amintesc de Volkswagen Polo, colegul de concern. De altfel, noua Fabia împarte cu Polo platforma tehnică numită PQ26.
Design
La capitolul design, noua Fabia se înscrie în stilul simplu și clar adoptat de Skoda pentru actualele modele Octavia și Rapid. Partea frontală este dominată de grila radiatorului, element comun cu restul modelelor din gamă, iar restul modelului pare inspirat de conceptul Vision C.
Skoda nu a dat publicității prea multe date tehnice, dar se pare că noua Fabia rămâne în zona modelelor cu o lungime de sub patru metri, dar cu 30 mm mai înaltă și cu 90 mm mai lată. La interior, Skoda se prezintă cu soluții simple și linii clasice. Deși este mai scurtă cu opt milimetri față de generația anterioară, noua generație mizează pe un interior mai spațios. Portbagajul este mai mare cu 15 litri, ceea ce înseamnă un total de 330 litri. Este cel mai mare portbagaj din clasă, depășind volumul oferit de Dacia Sandero cu 10 litri. Dacă rabatăm și bancheta, noua Skoda Fabia oferă un volum de încărcare de 1.150 litri.
Skoda vine și cu o serie de soluții inteligente grupate sub numele Simply Clever. Dintre acestea se remarcă un spațiu special pentru gunoi amplasat în portieră, racleta pentru gheață ascunsă în capacul rezervorului, spațiu special pentru telefonul mobil, spațiu pentru depozitarea vestei reflectorizante și zone de depozitare pentru sticle de 0.5 litri amplasate pe fețele portierelor din spate.
Motorizări
În ceea ce privește motorizările, Skoda Fabia preia o parte din propulsoarele mici ale grupului VW: 1.0 litru 60 CP și 75 CP, 1.2 TSI 90 CP și 110 CP. Vor fi prezente și motoare diesel în variantele 1.4 TDI de 75, 90 și 110 CP. Va exista și o versiune Greenline ce va folosi motorul diesel de 1.4 TDI de 75 CP ce va consuma în medie 3.1 litri/100 km.
Noua Skoda Fabia va fi prezentată oficial publicului larg la Salonul Auto de la Paris din luna octombrie a acestui an.