A doua generație a modelului Mitsubishi Outlander s-a dovedit a fi un SUV extrem de popular la noi în țară și în Europa. Versatil, cu un interior spațios și finisat în stil japonez Outlander a devenit repede favorit printre cei care își doreau un automobil ceva mai mare, dar cu care să poată merge fără nici o grijă la munte sau la mare. Odată cu a doua generație a modelului Outlander, Mitsubishi a înțeles cât de important este un propulsor diesel pentru piața din Europa și a oferit alternative pentru acest tip de propulsor.
Mitsubishi Outlander II este unul dintre cele mai populare SUV-uri de dimensiuni medii disponibile pe piața din România. Lansat inițial în 2001, prima generație nu a avut priză prea mare la publicul european din cauza faptului că era disponibil doar cu motorizări pe benzină. Succesul a venit odată cu a doua generație, cea lansată în 2005 în Japonia și apoi în 2007 în variantă europeană.
Motorizări europene
Față de prima generație, Outlander II a venit în Europa cu un design mult mai cursiv și agresiv în același timp, dar mai important, clienții puteau alege acum și Outlander cu motorizare diesel. Mitsubishi încă nu dezvoltase o unitate turbodiesel proprie, piața din Japonia nefiind interesată de asemenea motorizări. Soluția găsită de Mitsubishi a fost achiziționarea unui motor diesel de proveniență europeană. Astfel primele exemplare ale modelului Outlander II aveau sub capotă motorul 2.0 TDI de 140 CP de origine Volkswagen. Nu era cel mai silențios motor de pe piață, dar satisfăcea apetitul europenilor pentru motoare diesel. Mitsubishi a mai adoptat ulterior un motor diesel, de data această un propulsor HDI de 2.2 litri de 150 CP, iar odată cu faceliftul din 2010 a fost montat și motorul DI-D de producție proprie de 2.3 litri și 175 CP.
Pe lângă motoarele diesel, Outlander a putut fi comandat și cu propulsoare pe benzină de 2.4 litri, dar aceste exemplare sunt rare pe piața din România. În ceea ce privește transmisia aceasta este asigurată de o cutie manuală cu cinci sau șase trepte în funcție de motorizare, iar anumite exemplare mai recente pot fi dotate cu o cutie automată simplă sau cutie automată cu două ambreiaje.
Practic și arătos
La interior, Outlander se remarca prin bordul simplu, fără prea multe butoane. Comenzile sunt ergonomice, iar plasticele folosite sunt suficient de bune și rezistă uzurii și timpului. Modelele de top au fost echipate cu sistemul audio Rockford Fosgate cu subwoofer și display tactil. Ținuta de drum este excelentă, suspensia fiind bine reglată pentru orice stil de condus. În plus, Outlander poate negocia fără probleme un drum de macadam. Majoritatea modelelor au transmisie integrală cu comandă electronică, dar există și exemplare 4×2. Direcția este precisă, Outlander dovedindu-se un partener bun pentru drumuri lungi. Portbagajul este încăpător și ușor de accesat datorită hayonului amplu și tăbliei inferioare ce se poate deschide pentru un acces mai bun. Variantele cu șapte locuri nu oferă prea mult spațiu pentru pasagerii din spate, locurile de pe al treilea rând putând fi folosite doar de copii sau în cazuri de urgență.
Best buy
Cea mai bună alegere este un Outlander cu motor diesel de 2.2 litri, aceste exemplare oferind cel mai bun raport dintre putere și economia de carburant. În ceea ce privește probelmele raportate, cele mai multe fac referire la senzori defectuoși, plus o serie de rechemări în service pentru remedierea a câtorva probleme recunoscute de producător. În rest, Outlander se bucură de fiabilitate excelentă.
Fiind un model popular, numeroase exemplare pot fi găsite pe piața second-hand, iar prețurile variază de la 9.000 până la 15.000 euro.