Audi a prezenta fotografiile oficiale și informații complete cu cea de-a doua generație a lui Q7. Aceasta are o platforma complet nouă, motorizări foarte eficiente, este mai spațios la interior și mai ușor cu 325 kg, fiind cel mai ușor model între SUV-urile de clasă mare.
Exteriorul este complet nou, liniile fiind acum mai suple, cu detalii simple, dar pline de forță și cu un mare impact vizual. Q7 nu caută să impresioneze, însă utilizează elemente vizuale foarte clar exprimate, în spiritul mărcii. Lungimea noului Q7 este acum de 5,05 metri, mai mică decât a modelului precedent. Cu toate acestea, interiorul este mai mare, atât în ceea ce privește spațiul la cap, dar și cel de la genunchi sau cel pentru umeri. Ca și până acum, Q7 este oferit opțional și într-o configurație cu 7 locuri, cu ultimele două scaune rabatabile electric din podeaua portbagajului. Acesta are un volum de 295 de litri cu toate scaunele ridicate, de 770 de litri cu ele pliate sau de 890 de litri în configurația de 5 locuri. Prin rabatarea banchetei spate se obține un volum maxim de 2.075 de litri, valoare cu adevărat impresionantă.
La interior, instrumentele de bord pot fi înlocuite opțional de noua tehnologie Virtual Cockpit, prezentată pentru TT, în care un ecran LCD de 12,3 inchi prezintă cu o grafică superbă toate informațiile utile șoferului. Sistemul MMI este și el nou, cu comenzi mult simplificate și cu o suprafață tactilă foarte generoasă. Opțional este oferit un sistem Bang&Olufsen cu 23 de difuzoare și o putere de 1.920 W.
Audi Q7 – motorizări diesel, benzină și hibrid
Motorizarea de bază pentru Q7 va fi reprezentată de o unitate 3.0 TDI de 218 CP. Acesta va fi urmată tot de un 3.0 TDI, dar cu o putere maximă de 272 CP. Pentru cei care preferă motorizările pe benzină, va exista un propulsor 3.0 TFSI cu compresor mecanic, ce se poate dezactiva în sarcină redusă, ce va dezvolta 333 CP. Cutia automată cu 8 trepte și tracțiunea integrală quattro vor fi standard. Ulterior, va fi oferită o versiune e-tron de tipul plug-in hibrid, care va avea un sistem de propulsie compus din motorul diesel 3.0 TDI și un motor electric de 128 CP, pentru o putere totală de 373 CP și 700 Nm. Aceasta poate rula complet electric pentru o distanță de 56 km și are un consum mediu declarat de 1,7 l/100 km.
Din punct de vedere tehnologic, Audi Q7 va utiliza cele mai noi sisteme de asistență, între care amintim de farurile cu LED Matrix prezentate la Audi A8 sau sistemul de conducere automată în trafic aglomerat. Q7 va ajunge în showroom-urile din Europa în primăvară.