Cel mai bine vândut model din istoria constructorului nipon a ajuns în fața unei noi generații. RX a înregistrat vânzări de peste 2,1 milioane de exemplare de-a lungul timpului, Lexus fiind practic dependentă pe piața din Europa de acest model, mai ales în ultimii ani, înainte de a-și crește gama de modele oferite.
Deoarece acum există în gamă un SUV de dimensiuni mai mici, denumit NX, Lexus a putut crește dimensiunile și ampatamentul pentru SUV-ul RX. Acesta măsoară acum nu mai puțin de 4,89 metri, fiind cu câtiva milimetri mai lung decât BMW X5, etalonul acestui segment. Din punct de vedere al designului, niponii de la Lexus oferă din nou o declarație extrem de puternică vizual. RX este foarte îndrăzneț, cu elemente agresive, muchii tăiate abrupt și proporții musculare. Este clar că imaginea propusă este complet diferită de orice poți alege în acest segment. La interior, RX oferă finisaje din lemn foarte precis tăiate cu laser, un head-up display și un ecran LCD pentru informațiile principale ce are o diagonală de 12,3 inchi. Scaunele sunt complet noi, iar spațiul oferit pentru pasageri a crescut sensibil, RX fiind acum unul dintre cele mai spațioase SUV-uri din segment.
Lexus RX – motorizari
În momentul lansării, RX a fost prezentat doar în versiunea hibridă. Aceasta are sub capotă un propulsor convenținal V6 de 3,5 litri pe benzină, care este ajutat de un motor electric pentru o putere totală a sistemului de circa 300 CP. Sistemul este unul de tip full hibrid, ceea ce însemană că RX se va putea deplasa complet electric. Momentan nu există mai multe informații despre alte motorizări, dar știm că hibridul va avea o cutie automată cu 8 trepte.
Lexus RX – dinamică
În ciuda faptului că Lexus RX a crescut în dimensiuni, niponii declară că au lucrat intensiv la dinamica pe care o oferă noua generație și afirmă că ea este mai bună, RX fiind ușor de condus precum o limuzină. Pentru atingerea acestui deziderat, caroseria a fost suplimentar ranforsată pentru o rigiditate mai bună, iar sistemul de tracțiune integrală a fost revizuit pentru a oferi tracțiune optimă indiferent de suprafața pe care se rulează. Pentru anumite versiuni de echipare, Lexus oferă pentru RX un tren de rulare adaptiv, denumit Adaptive Variable Suspension (AVS), care va asigura un confort sporit, dar și o ținută de drum sigură pe drumurile cu viraje.
Ca de obicei, Lexus oferă o multitudine de sisteme de asistență active și pasive, disponibile în serie la numite versiuni sau opțional. Pentru cei care caută mai multă sportivitate, Lexus oferă o versiune F-Sport, cu un kit de caroserie și mai agresiv. În serie, RX F-Sport va avea sistemul AVS, care va dispune de o funcție suplimentară, denumită Sport S+, pentru a asigura mai multă agilitate în viraje.