Ford S-Max a revoluționat piața monovolumelor mari atunci când a fost lansat în 2006. Ford avea să preia platforma și performanțele dinamice de la modelul Mondeo și le grefa pe un monovolum full-size gândit pentru tații și mamele de familie care nu vor să renunțe la un automobil cu performanțe sportive. Majoritate exemplarelor au folosit motorizări diesel, dar cei care și-au dorit cu adevărat performanțe deosebite, au putut ales modelul Ford S-Max cu motor pe benzină turbo de 2.5 litri de 220 CP preluat de la modelul Focus ST.
Ford S-Max este automobil aparte. Este o specie extrem de rară, fiind un monovolum full-size care este distractiv la condus. Când a fost lansat, în 2006, avea să ia prin surprindere concurența care punea accent doar pe confort și spațiul interior. Ford S-Max oferea aceste lucruri, dar și ceva în plus. O ținută de drum de invidiat și motoare pe măsură care putea satisface și pe cei mai sportivi dintre șoferi. Ba chiar se putea alege motorul pe benzină cu cinci cilindri turbo de 2.5 litri și 220 CP preluat de pe perfomantul Ford Focus ST. După faceliftul operat în 2011, motorul cu cinci cilindri a fost înlocuit cu motorul 2.0 Ecoboost cu patru cilindri de generație mai nouă ce dezvoltă 240 CP.
Ford S-Max nu se înclină excesiv în viraje, iar suspensia reușește să absoarbă bine denivelările drumului, dar fără a compromite confortul pasagerilor. Ca orice monovolum full-size, Ford S-Max poate avea cinci sau șapte locuri dispuse pe trei rânduri. Dacă pe primele două rânduri, spațiul pentru pasageri este generos, al treilea rând este gândit pentru doi pasageri cu înălțimi mai mici, eventual doi copii. Dacă nu avem nevoi de cele cinci locuri din spate, acestea pot fi pliate pentru a crea o podea plată, transformând modelul S-Max într-un automobil utilitar care poate transporta obiecte de un gabarit impresionant.
Motorizări Ford S-Max
Ford S-Max a fost disponibil cu trei motoare pe benzină și trei diesel. Pe piața din România și chiar în Europa, clienții au preferat variantele diesel ale modelului S-Max și aceste exemplare domină piața second-hand. Majoritatea folosesc motorul 2.0 TDCI de 140 CP, iar acesta este și cea mai bună alegere ca raport consum de carburant/ performanțe. Mai există și o variantă de 115 CP a motorului de 2.0 litri TDCI și un motor diesel de 1.8 litri de 125 CP. Variantele mai noi folosesc și motorul 2.2 TDCI de 175 CP. La capitolul benzină, S-Max a fost echipat cu propulsoare de 2.0, 2.3 sau 2.5 turbo.
În ceea ce privește problemele acestui model, acestea sunt de natură electrică și apar în general la exemplarele fabricate în primii ani ai ciclului de viață. Problemele electrice pot afecta ștergătoarele de parbriz, sau pot cauza descărcarea completă a bateriei în doar câteva zile dacă mașina nu este folosită. Nici calitatea materialelor folosite la interior nu este excepțională, semnele de uzură fiind vizibile pe plasticele de la interior după o perioadă de folosire de câțiva ani. Nu au existat însă probleme majore și nici recall-uri oficiale.
Pe piața second-hand din România există numeroase exemplare ale modelului S-Max, iar multe dintre ele au fost achiziționate de la reprezentanța din România. Pe Autovit.ro prețurile pentru modelul Ford S-Max de la 5.000 la 14.000 euro în funcție de anul de fabricație.