SsangYong Rexton a fost văzut pentru multă vreme drept o alternativă interesantă la SUV-urile cu prestigiu. Modelul coreean nu oferea o imagine de marcă, dar avea suficiente calități plus un preț interesant pentru a își convinge clienții.
Încă din anul 2001, compania coreeană Ssangyong a produs un SUV full-size numit Rexton. Era bazat pe o veche platformă Mercedes-Benz, la fel ca multe dintre produsele sale. Platforma folosită era W 163, aceeași care fusese folosită pentru prima generație a modelului ML. Pentru un design cu linii europene, constructorul coreean a apelat la casa de design Italdesign condusă de Giorgetto Giugiaro.
Platforma Mercedes, precum și motoarele de aceeași origine, dar de generație veche sunt o garanție că modelul Rexton va fi un automobil fiabil. Chiar dacă nu are o imagine prea prestigioasă, Rexton a atras o serie de clienți pe piața europeană și chiar și la noi în țară. Principalul său avantaj a fost prețul de achiziție, dar și bunul raport echipare/ preț de achiziție. Pe scurt, primeai un SUV de dimensiunile unui Land Rover Discovery, dar prețul de achiziție era similar cu cel pentru un Land Rover Freelander.
SUV full-size
La interior, Rexton avea o poziție de condus înaltă și un interior plin de plastic și imitație de lemn. Spațiul era suficient pentru cinci pasageri, iar portbagajul este suficient de încăpător și adăpostește încă două locuri, ceea ce poate transforma modelul Rexton, la nevoie într-un automobil cu șapte locuri. Dacă la nivel de echipare și spațiu, Rexton este un SUV decent, probleme apar atunci când ne punem în mișcare.
Suspensia este reglată ciudat și imprimă o ținută de drum vagă, caroseria aplecându-se serios pe viraje. Dar acesta nu este cel mai slab punct, ci direcția. Aceasta este total lipsită de feedback, iar raza de bracaj este extrem de scurtă, ceea ce face manevrele de parcare sau întoarcere extrem de dificile.
Motorizări de origine Mercedes-Benz
La capitolul motorizări nu sunt prea multe opțiuni. Inițial, compania coreeană a propus acest model cu un motor pe benzină de 3.2 litri care nu a avut succes în Europa și cu un propulsor diesel de 2.9 litri, înlocuit ulterior începând cu anul 2004 cu un motor diesel de 2.7 litri. Acesta este cea mai răspândită versiune a modelului Rexton și singura care merită atenție pentru o achiziție de pe piața second-hand. Este cel mai eficient motor din punct de vedere al consumului de carburant. Prețurile pe piața second-hand sunt extrem de avantajoase, iar singurul model care se apropie de Rexton ca preț este Kia Sorento. În ceea ce privește defectele, în afară de uzura destul de pregnantă a interiorului, nu există rapoarte despre defecte mecanice majore. În 2006, compania coreeană a lansat o nouă generație, model ce a primit numele de Rexton II, iar ulterior în 2012, modelul a fost revizuit din nou, a primit un nou motor diesel de 2.0 litri de generație nouă și numele de Rexton W. Această ultimă versiune a fost lansată după ce marca coreeană a trecut în proprietatea indienilor de la Mahindra&Mahindra. Pe autovit.ro pot fi regăsite câteva exemplare Ssangyong Rexton cu prețuri cuprinse între 3.500 și 8.000 euro.