SUV-urile au din ce în ce mai multă căutare în orice segment. Fie că vorbim de SUV-uri mari sau SUV-uri de mici dimensiuni destinate traficului din oraș ele sunt preferate de foarte mulți cumpărători. Mai jos analizăm câteva modele de pe piața second-hand, din gama SUV-urilor de clasă mică, optimizate pentru traficul urban. Iată alegerile noastre.
Skoda Yeti
SUV-ul producătorului ceh nu are nevoie de prea multe prezentări, fiind unul dintre cele mai versatile oferte de pe piață. Dimensiunile sale sunt compacte (doar 4,22 metri lungime), gama de motorizări diversificată, iar ținuta de drum este sigură și confortul ridicat. Dieselul de 2,0 litri și 140 CP este cel mai potrivit, cu valori foarte bune de cuplu la turații joase și un consum bun, chiar și cu mașina încărcată. Pe piața mașinilor rulate un exemplar 2.0 TDI din 2011, cu circa 130.000 km rulați, are un preț de aproximativ 13.000 de euro. Este disponibil atât cu tracțiune față, cât și cu tracțiune integrală.
Opel Mokka
SUV-ul de clasă mică al celor de la Opel se află la prima generație și este oferit cu motorizări de cilindree mică, diesel sau benzină și poate fi comandat cu tracțiune față sau integrală. Este foarte silențios la viteze de autostradă, oferă un nivel de confort ridicat din partea trenului de rulare și spațiu la interior pentru cinci pasageri. Motorizarea diesel de 1.7 CDTI este ușor zgomotoasă, dar propune valori de consum bune. Motorul turbo de 1,4 litri pe benzină poate consuma mai mult în oraș, dar funcționează plăcut. Pe piața de mașini rulate sunt foarte puține oferte de Mokka, ceea ce poate însemna că proprietari sunt mulțumiți de ceea ce oferă.
Peugeot 2008
Francezii nu au putut lasă segmentul SUV-urilor de clasă mică neexplorat. Peugeot a lansat în anul 2013 modelul 2008, bazat pe platforma lui 208, dar cu o gardă la sol mai mare, care îi permite abordarea drumurilor neasfaltate cu mai mare ușurință. 2008 este disponibil doar cu tracțiune față și motorizări foarte economice. Fiind un model relativ nou, piața de mașini rulate oferă puține propuneri. De exemplu, un model din 2014, cu un rulaj de 20.000 km poate costa circa 12.000 de euro.
Renault Captur
Captur are la bază platforma lui Clio și de aceea este disponibil doar cu tracțiune față. Motorizările sunt foarte eficiente, dieselul 1.5 dCi fiind extrem de economic. Pe piața de mașini rulate nu există încă multe oferte, dar un model rulat circa 5000 km costă aproximativ 14.000 de euro, în funcție de echipare.
Piața de mașini second-hand nu oferă foarte multe oferte în acest segment, dar cu trecerea timpului acestea vor fi din ce în ce mai dese.