Conform DRPCIV (Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculări a Vehiculelor), în primele două luni ale anului 2016 înmatriculările de automobile second-hand din România au crescut cu 11% față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la cifra de 39.328 unități. Aceste cifre confirmă apetitul românilor pentru automobilele rulate, care reprezintă o piață extrem de puternică la nivel național, în creștere de la an la an.
Luna februarie a fost una cu o creștere semnificativă, numărul unităților înmatriculate fiind de 22.957, cea mai importantă pondere fiind reprezentată de marca Volkswagen, care rămâne preferata românilor. Conform datelor, în luna februarie s-au înmatriculat 6.404 unități Volkswagen, o creștere de circa 26% față de aceeași luna a anului trecut. În ciuda problemelor generate de scandalul Dieselgate, marca germană nu are probleme în a se impune pe piața de mașini rulate, teoretic cele mai afectate de scandalul emisiilor, semn că românii nu prea pun accent pe latura ecologiei atunci când își aleg o mașină. Așa cum era de așteptat, în topul preferințelor urmează marca Opel, cu 3.931 de unități, ce reprezintă o creștere de 31,6% față de anul trecut. În același clasament, Volkswagen și Opel sunt urmate de Ford (2.623 unități), BMW (1.688 unități), Audi (1.794 unități), Skoda (1.021 unități), Renault (931 unități) și Mercedes-Benz (913 unități). Ca și până acum, nu există surprize prea mari, mărcile preferate de români fiind aceleași, piața fiind una puternic orientată spre modelele mărcilor germane. Din top 10, singura marcă franțuzească este Renault, iar cehii de la Skoda au o gamă puternic influențată de tehnologia germană.
La finalul anului trecut, parcul auto din România însuma 6,6 milioane de unități, în creștere cu 5,27% față de perioada similară a anului trecut, dintre acestea 5,15 milioane fiind automobile.
Piața de mașini noi, în creștere
În luna ianuarie, piața de mașini noi a fost în creștere cu 13,8% față de luna ianuarie a anului 2015, numărul mașinilor comercializate fiind de 5.111. Pentru segmentul mașinilor noi, Dacia este lider de piață cu 1.258 de unități vândute. Marca românească este urmată în clasament de Volkswagen, Skoda, Ford și Renault.