
Cele mai bune drumuri pentru șofat din lume – aceasta a fost subiectul unui proiect cu adevărat impresionant, în care, timp de 12 luni, jurnalistul britanic Steve Sutcliffe a căutat cele mai spectaculoase drumuri din lume la volanul celor mai performante modele Ford. Acesta a condus Mutang GT, Focus RS și Fiesta ST. Primul episod din seria de șase are ca subiect principal Transfăgărășanul, care a fost străbătut și analizat la volanul unui Mustang GT.
Pentru a putea alcătui mini-serialul, jurnalistul britanic a parcurs nu mai puțin de 15.000 de kilometri pe parcursul unui an, alături de o echipă de filmare profesionistă. Acesta a pornit de la baza de date extrem de bogată pe care o au la dispoziție cei de la Ford. Inginerii și piloții lor de teste au o experiență de zeci de ani în a căuta locații speciale, cu drumuri solicitante pentru mașini, pe care le utilizează în dezvoltarea noilor modele sau ale anumitor tehnologii care cresc performanțele mașinilor. ”Unele dintre drumurile care nu au intrat efectiv în listă sunt uimitoare, dar noi nu am căutat doar trasee șerpuite pentru a fi pe placul fanilor auto. Am punctat fiecare rută pentru „senzațiile” de la volan, calitatea suprafeței drumului, accesibilitate, ospitalitate, peisaj, mâncare și băutură” a declarat Sutcliffe, un fost pilot de curse. „Pasionații cunosc unele dintre drumuri, cum ar fi Șoseaua Transfăgărășan din România, dar probabil nu și C462 din Spania. Într-un fel, ar fi plăcut să păstrăm aceste drumuri pentru noi înșine– dar când sunt atât de bune, ele trebuie împărtășite.” Așadar, a fost luat în considerație și factorul turism, notele acordate fiecărui drum ținând cont de aspecte precum ușurința cu care se poate ajunge acolo, dar și serviciile turistice de la fața locului. Cel mai interesant episod din cele șase este și primul dintre ele, subiectul său principal fiind cei 330 de kilometri și cele peste 100 de viraje periculoase pe care le propune Transfăgărășanul.
Cele mai bune drumuri pentru șofat din lume
- ROMÂNIA, Șoseaua Transfăgărășan: A fost construită de Nicolae Ceausescu, pentru ca populația să se poată refugia imediat în munți în cazul unei invazii a URSS. Trece chiar pe lângă castelul lui Vlad Țepeș – sursa reală de inspirație pentru contele Dracula.
Sutcliffe declară: “Dacă ești cu adevărat pasionat de condus, Transfăgărășanul este realmente genul de loc din lista cu dorințe si trebuie vizitat.”
- Marea Britanie, North Yorkshire, Blakey Ridge: Urmărește în general traseul unei vechi linii feroviare către liniștitele mine de minereuri de fier de acum din mlaștini. Din fericire, a fost filmat chiar înainte de începerea unei uriașe furtuni de zăpadă.
Sutcliffe declară: „Felul în care șerpuiește printre mlaștini, formând creste oarbe și curbe rapide, dar foarte înguste de-a lungul întregului traseu este complet fascinant.”
- SPANIA, Catolonia, C462: Ducând către un dig, drumul a fost construit pentru o centrală electrică planificată, dar care nu a mai apărut. Literalmente un drum către nicăieri.
Sutcliffe declară: „E aproape tot ceea ar putea oferi vreodată un drum și are trei secțiuni diferite. Una care e rapidă și fluidă, alta care constă în mare parte din tuneluri și a treia secțiune care e mai îngustă și mult mai șerpuită (întortocheată) .”
- FRANȚA, Alpi, D526 și D926: Una dintre cele mai dificile etape ale Turului Franței din 2015 și o provocare similară pentru o mașină.
Sutcliffe declară: „Dintre toate drumurile pe care am mers cred că acesta este preferatul meu. A fost/este cu adevărat impresionant să conduci pe el, da, dar e pur și simplu uimitor și doar să privești, să fii acolo.”
- GERMANIA, Șoseaua din Pădurea Neagră, B500: Puțin peste 40 de kilometri prin Pădurea Neagră, cu drumuri mai mici, la fel de dificile, care se ramifică din ea. În timpul filmării a plouat continuu timp de patru zile.
Sutcliffe declară: „Bicicliștii se îngrămădesc pe B500 în lunile de vară și cine i-ar putea învinui când recompensele sunt atât de mari ?”
- MALLORCA, MA10 „Drumul muntelui”: Originile române și o mănăstire îndepărtată care a fost construită în partea de sus a drumului pentru a fi într-adevăr dificil de ajuns la ea.
Sutcliffe declară: „Drumul în sine e o adevărată încântare pe care sa conduci , în spirală de-a lungul extremității nordice a insulei, mergând prin tuneluri și de-a lungul lacurilor, peste poduri de piatră în construcție.”