Discuțiile despre mașinile electrice acaparează din ce în ce mai mult industria auto. Constructorii auto nu mai văd din mobilitatea electrică doar o nișă pe care trebuie să o acopere, ci o necesitate pentru a putea rămâne competitivi în viitorul apropiat. De aceea, modelele electrice fac progrese uriașe la fiecare câteva luni. Dacă până acum vedeam o autonomie de doar 150-180 de kilometri, cu ocazia Salonului de la Paris tocmai am văzut cum ștacheta autonomiei electrice a fost ridicată la un nivel remarcabil.
Dacă până acum doar Tesla reușea să ne impresioneze cu o autonomie de până la 500 km, acum lucrurile s-au schimbat. În cadrul Salonului Auto de la Paris am avut parte de două lansări extrem de importante pentru publicul generalist. Ce înseamnă asta? Dacă o Tesla Model S ajunge la un preț de aproape 100.000 de euro, de acum mașinile electrice cu autonomie de peste 400 km pot fi cumpărate la prețuri similare unei compacte bine echipate sau chiar mai puțin.
Renault Zoe cu autonomie de 400 km
Primul exemplu vine de la francezii de la Renault care au lansat o versiune îmbunătățită pentru Zoe, care este capabil acum să parcurgă până la 400 km cu o singură încărcare. Acumulatorii au o capacitate crescută de la 22 kWh la 41 kWh, fără ca volumul lor să fie mai mare. Este extrem de interesant faptul că Zoe, în versiunea veche cu autonomie de 240 km, are un preț de 20.200 de euro pe piața din România, astfel încât suntem foarte curioși să vedem cât urmează să coste versiunea cu autonomie crescută. Aceasta este deja disponibilă pentru precomandă.
Opel Ampera-e poate rula electric pentru 500 km
Cea de-a doua surpriză electrică a venit din partea celor de la Opel. Marca germană a anunțat că Opel Ampera-e, care urmează să fie disponibilă pe piață din primăvara anului viitor, va propune o autonomie electrică de până la 500 km, la dimensiuni de clasă compactă. Valoare este una excelentă, mai ales dacă ținem cont că motorul lui Ampera-e produce 204 CP, iar performanțele sunt similare unui hothatch compact. Deși nu avem un preț oficial pentru Ampera-e, zvonurile spun că acesta s-ar putea situa sub valoarea de 40.000 de euro, un preț excelent pentru astfel de perfromanțe în regim electric.
Este clar că viitorul electric nu mai este doar o supoziție, ci a devenit o certitudine. În scurt timp vom vedea noi modele propulsate exclusiv electric, dar și evoluții ale celor deja existente, care vor pune accent pe creșterea performanțelor și a autonomiei oferite de acumulatori.