Cel mai nou membru al familiei Jeep, SUV-ul compact Compass a fost lansat oficial în România. Prețurile încep de la de la 23.000 euro pentru versiunile echipate cu motor pe benzină.
Jeep a adus în România, prin importatorul oficial Autoitalia, noul Jeep Compass. Este cel mai nou membru al familiei de modele SUV Jeep și se încadrează în gamă între mezinul Renegade și modelul Cherokee.
Cu un look inspirat de fratele mai mare Grand Cherokee, noul Compass intră pe o piață extrem de competitivă a SUV-urilor compacte. Acest segment de piață este extrem de popular în ultima vreme și urmează să crească cu 20% până în anul 2020.
În România, Jeep Compass este oferit cu două motorizări diesel și una pe benzină pentru un total de cinci versiuni diferite de propulsie și trei niveluri de echipare: Sport, Longitude, Limited. Al patrulea nivel de echipare și totodată vârful de gamă în ceea ce privește echiparea off-road și standardul tehnologic, Trailhawk, va fi disponibil anul viitor.
Prețul de pornire pentru noul Jeep Compass este de 23.300 euro pentru versiunea Sport echipată cu motorul 1.4 M-Air pe benzină de 140 CP, cutie manuală cu șase trepte și tracțiune 4×2.
Cea mai bine echipată versiune este Limited cu motorul diesel 2.0 MultiJet de 170 CP cu transmisie automată cu nouă trepte și transmisie 4×4 al cărei preț este de 34.500 euro (TVA inclus).
Ca orice Jeep, modelul Compass oferă performanțe și pe teren accidentat. Modelul folosește două sisteme inteligente 4×4: Jeep Active Drive și Jeep Active Drive Low, cea din urmă oferind un raport total de multiplicare de 20:1, cu posibilitatea trimiterii integrale a cuplului disponibil spre orice roată atunci când situația o cere. Ambele sisteme 4×4 includ funcția Jeep Selec-Terrain cu până la cinci moduri diferite de rulare (Auto, Snow, Sand și Mud, plus Rock, disponibil pe modelul Trailhawk) pentru cea mai bună performanță 4×4 pe orice suprafață: off-road sau asfalt – și în orice condiții de vreme.
Jeep Compass dispune și de o punte spate cu deconectare și de un sistem PTU (power take-off unit) ce oferă versiunilor cu tracțiune integrală un consum mai redus de combustibil. Ambele sisteme (Active Drive și Active Drive Low) sunt cuplate instantaneu atunci când autovehiculul are nevoie de tracțiune 4×4.
Nivelul de echipare Trailhawk va fi disponibil începând cu anul 2018 și este echipat cu o suspensie înălțată cu 2,5 cm, scuturi protectoare, cârlig roșu de remorcare și spoilere față/spate unic care oferă un unghi de atac de 29,1 grade, un unghi de trecere a vârfului de rampă de 23,7 grade și un unghi de degajare de 33,1 grade. Acestora li se adaugă anvelope off-road de 17 inchi și o gardă la sol de până la 22,9 cm.