Cea de-a doua generația a citadinului Audi A1 a fost prezentat în haine complet noi. Bazat pe platforma modulabilă MQB, similară cu cea de la noul Volkswagen Polo, A1 aduce o serie de tehnologii avansate în clasa mică, noi sisteme de asistență și, surprinzător, renunță la motorizările diesel.
Din punct de vedere al designului, lucrurile s-au schimbat vizibil față de generația anterioară. A1 pare mai matur, are linii mai bine conturate și elemente de design care îi oferă o imagine mai distinctivă, precum grila Singleframe generos dimensionată sau farurile care înglobează tehnologia full-LED, disponibile opțional.
Dimensiunile exterioare ale caroseriei au crescut, însă fără ca A1 să se repoziționeze. Acesta măsoară acum 4,03 metri lungime, 1,74 metri lățime și 1,4 metri înălțime. Tot la exterior trebuie să notăm posibilitatea de a opta pentru jante cu dimensiuni ce variază de la 15 la 18 inchi, dar și pentru trei linii de echipare distincte pentru exterior: Basic, Advanced și S Line.
Ceea ce este interesant constă în decizia de a crea patru linii individuale pentru interior, denumite Advanced, Design, Selection și S Line. Tot la capitolul caroserie notăm volumul util al portbagajului care a crescut cu 65 de litri, ajungând acum la 335 de litri. Din punct de vedere tehnologic, Audi A1 ne arată natura sa premium prin posibilitatea de a opta pentru un instrumentar de bord digital, cunoscut deja sub numele Audi Virtual Cockpit. Evident, sistemul multimedia dispune de conectivitate de top, cu Apple CarPlay și Android Auto, dar și de cel mai bun sistem audio din segment, oferit de Bang&Olufsen, cu 11 incinte acustice și 560 de wați.
În contextul amplificării scandalului Dieselgate, Audi a renunțat pentru moment la oferirea unui motor diesel pentru A1, acesta fiind disponibil doar cu motorizări pe benzină. În versiunea de bază, A1 va fi propulsat de unitate 1.0 TFSI de 95 CP, disponibilă și cu 115 CP. Cele două versiuni vor purta titulatura 25 TFSI, respectiv 30 TFSI, conform cu noua nomenclatură anunțată de Audi. Pentru A1 35 TFSI germanii propun unitatea 1.4 TFSI de 150 CP, iar versiunea de top va avea sub capotă motorul turbo de 2,0 litri, propus sub titulatura 40 TFSI. Acesta va dezvolta 200 CP.
Cutiile de viteza disponibile sunt: manuală cu șase trepte, automată cu dublu ambreiaj și 7 trepte (6 trepte pentru 40 TFSI), iar opțional este oferit și un tren de rulare adaptiv.