Dacă până nu de mult pentru un automobil de oraș economic aveam destul de multe alternative diesel, piața a început acum să se orienteze către automobile mai puțin poluante.
Modele pe benzină și hibrid încep să prindă din ce în ce mai mult avânt în clasa mică și mini, clienții începând să e orienteze și către mașini mai puțin poluante. În plus, deși prețurile de achiziție sunt destul de ridicate, automobilele de oraș electrice sunt și ele de luat în seamă. Mulți constructori chiar au renunțat deja în a mai propune motorizări diesel pentru automobilele de clasa mică.
1. Toyota Yaris Hybrid
Singurul automobil de clasă mică cu sistem hybrid clasic, Yaris Hybrid este una dintre cele mai bune alegeri pentru un automobile de oraș. Propulsat de un motor pe benzină de 1.5 litri secondat de un motor electric, modelul japonez dispune de 100 CP, o putere suficientă pentru uzul urban. Mai mult, sistemul hibrid este perfect adaptat traficului aglomerat. Atunci când mașina parcurge distanțe în coloană, motorul electric va asigura puterea necesară, în timp ce motorul termic va rămâne oprit. Sistemul hibrid scade semnificativ consumul motorului pe benzină, de cele mai multe ori un model ca Yaris Hybrid înregistrând un consum urban de 4-5 litri/100 km.
Vezi anunțul: Toyota Yaris Hybrid, 11.400 euro, 2013
2. Renault Zoe
Unul dintre cele mai abordabile modele electrice oferite pe piața second-hand este Renault Zoe. Automobilul are dimensiuni similare cu cele ale unui Renault Clio și este la fel de practic, având patru portiere și un portbagaj suficient de încăpător. Modele Zoe ZE20 ceva mai vechi sunt echipate cu bateria de 22 kWh, ceea ce asigură modelului o autonomie de aproximativ 200 km în funcție de stilul de condus. Renault a upgradat ulterior bateria modelului Zoe la 41 kWh, ceea ce a dus la o creștere a autonomiei reale la peste 300 km. Deși prețul de achiziție poate fi mai mare față de un automobil cu motor clasic, o mașină electrică are costuri de întreținere extrem de scăzute, iar bateria poate fi alimentată încă gratis la multe din stațiile de încărcare din marile orașe.
Vezi anunțul: Renault Zoe, 9.990 euro, 2014
3. Smart ForTwo electric
Un alt automobil de oraș cu propulsie electrică este noul Smart ForTwo sau ForFour. Atât varianta cu două locuri, cât și cea cu patru sunt disponibile și cu motor electric. De fapt, este a treia generație a modelului Smart electric, generațiile anterioare fiind folosite în special în programe de testare a sistemului electric. Generația actuală a modelului Smart ForTwo electric folosește o baterie de 17.6 kWh, ceea ce se traduce printr-o autonomie de 140 km.
Vezi anunțul: Smart ForTwo electric, 18.095 euro, 2017
4. Volkswagen Polo Bluemotion TDI
Totuși, de pe lista noastră cu modele economice nu pot lipsi modelele diesel. Iar modelul Volkswagen Polo Bluemotion din 2013 este poate unul dintre cele mai economice. Animat de motorul 1.2 TDI de 75 CP, acesta emite doar 87 g CO2, iar cifra oficială pentru consum mediu era la momentul lansări de 2.8 litri/100 km. Nu sunt foarte multe exemplare disponibile pe piața second, dar este unul dintre modelele gândite special pentru a fi economice. Volkswagen a adus o serie de modificări versiunii Bluemotion, cum a ar fi grila radiatorului aerodinamică sau anvelopele cu rezistență mică la rulare.
Vezi anunțul: Volkswagen Polo Bluemotion 1.2 TDI, 5.799 euro, 2013
5. Dacia Sandero 1.5 dCi
Poate cea mai accesibilă și economică mașină este versiunea diesel de 75 CP a motorului 1.5 dCi ce echipează a doua generație a modelului Dacia Sandero. Cu costuri relativ mici de întreținere și un consum mediu de carburant sub 5 litri/100 km, Sandero 1.5 dCi este o alegere bună pentru cei care au de făcut mulți kilometri în oraș și nu numai. Motorul diesel oferă performanțe decente pentru cei 75 CP, iar Sandero are un portbagaj suficient de mare pentru bagajele a cinci pasageri.
Vezi anunțul: Dacia Sandero 1.5 dCi, 5.100 euro, 2014