Lansat în urmă cu o lună de zile, programul Rabla 2019 și-a consumat deja 80% din fonduri.
Anunțul a fost făcut de Dorin Corcheș, Vicepreședintele Administrației Fondului pentru Mediu, în cadrul unui eveniment găzduit de orașul Bistrița. Va exista, însă, și o a doua sesiune a programului în acest an.
”Programul Rabla auto este un program foarte cunoscut de români, consumat. Mai avem undeva la aproximativ 20% din fondurile alocate în prima sesiune. Cu siguranţă va exista şi a doua sesiune, pentru că ne dorim să atingem cel puţin numărul de autoturisme noi pe care l-am atins anul trecut, respectiv 50.000. (…) Din cele 30.000 de vouchere pentru prima etapă a programului, mai avem aproximativ 6.000 de ecotichete, pe care cu siguranţă le vom consuma în zilele următoare”, a spus Corcheş.
Sistemul a mai fost folosit și în trecut când după epuizarea fondurilor inițiale, programul Rabla a mai primit una sau chiar două suplimentări de capital în același an.
În 2019, programul Rabla a început pe data de 12 aprilie cu un buget inițial de 322 milioane de lei.
Prin programul Rabla se pot casa mașini cu o vechime de cel puțin opt ani. De asemenea, programul prevede ca automobilul nou achiziționat să nu emită mai mult de 120 grame CO2/km, față de 130 g CO2/km ca până acum. Prima de casare valorează tot 6.500 lei, dar se pot cumula o serie de bonusuri: 1.000 lei pentru achiziționarea unui automobil ce emite cel mult 95 g CO2/km și 1.700 lei pentru achiziționare unui automobil cu propulsie hibridă. Totalul primei cu bonusurile cumulate poate ajunge la 9.200 lei.
Continuă și programul Rabla Plus pentru achiziționarea unei mașini electrice, bonusul fiind de 45.000 de lei, suma fiind acordată fără a fi necesară casarea unei mașini vechi. De asemenea, pentru automobilele de tip plug-in hybrid, prima este de 20.000 de lei.