Motoarele TSI au fost construite de Volkswagen sub filosofia „less is more”, respectiv abilitatea de a parcurge mulți kilometri cu un consum redus de combustibil, în cazul lor fiind vorba despre benzină.
Familia de motoare TSI este, bineînțeles, foarte populară în piața auto internațională, pentru că grupul VAG este unul dintre cei mai mari producători de automobile. În rândurile următoare vedem mai pe larg ce înseamnă TSI și ce mașini dotate cu aceste motoare poți lua în calcul pentru viitoarea ta achiziție.
Ce înseamnă TSI
Abrevierea TSI vine de la „Twincharged Stratified Injection”, care s-ar traduce ca injecție stratificată directă, în care injecția benzinei se face direct în camera de ardere sau în cilindrii motorului, cu turbo-alimentare dublă. Mai clar, vorbim de un compresor mecanic și o turbosuflantă. Dacă turbina știm deja că supraalimentează motorul după un anumit nivel de turații, moment în care își face simțită prezența, compresorul mecanic a fost proiectat pentru a crește cuplul motorului încă de la turații mici.
Motoarele TSI au început să se dezvolte începând cu anii 2000, însă abia după 2012 putem vorbi de o reușită în producția lor. Asta pentru că primele motoare TSI au prezentat diverse probleme de fiabilitate, ce au fost îmbunătățite între timp. Motoarele TSI sunt prezente pe mai multe modele de mașini din grupul VAG.
TFSI, la Audi și, TSI, la VW, Seat sau Skoda se referă practic la aceleași tipuri de motoare supraalimentate, denumirea diferită fiind doar o strategie Volkswagen. Totuși, o diferență este la distribuție, care poate fi pe curea, respectiv pe lanț, în funcție de anul și seria motorului. Caracteristicile tehnice sunt însă similare.
⏩ Grupul VAG vine cu multe tipuri de motoare. Citește mai multe despre diferențele FSI, TFSI, TSI.
3 avantaje ale unui motor TSI
- Consum redus de combustibil în raport cu o performanță bună (cuplu) a motorului;
- Motor cu un volum mic de construcție (engine downsizing), așadar, o greutate optimă în raport cu caroseria mașinii;
- Fiind un motor modern, are o eficiență în ceea ce privește emisiile de CO2 în atmosferă.
5 mașini cu motoare TSI disponibile pe Autovit.ro
Mașinile cu motoare TSI și-au câștigat rapid popularitatea în rândul celor care caută un motor pe benzină, care să fie atât economic, cât și să aibă un cuplu de putere suficient de atractiv. În plus, gama largă de motorizări, de la 1.2 la 3.0 litri, a permis ca fiecare doritor de motor TSI să-și găsească mașina potrivită bugetului și nevoilor.
Volkswagen Golf VI cu motor TSI 1.4
Volkswagen Golf VI este un hatchback pentru toate treburile orășenești, care poate fi, la fel de bine, pus la drumuri ceva mai lungi.
Dacă îi pui și o cutie portbagaj, ar putea fi o mașină gata de o vacanță prin România, Bulgaria sau Grecia.
✅ Motorul TSI de 1.4 l dezvoltă 122 CP, cu un consum mixt care se situează undeva la 6 l/ 100 km.
Volkswagen Arteon cu motor TSI 1.5
Prin formele lui atractive, Volkswagen Arteon este o mașină care atrage priviri din faptul că, cel puțin la exterior, nu este un simplu Passat. În orice caz, este un fastback care face „suta” în vreo 9 secunde. Poate fi și o mașină bună de familie.
✅ Motorul TSI de 1.5 l dezvoltă 150 CP, cu un consum mixt care se situează undeva la 5 l/ 100 km.
⏩ Află cum verifici o masina pe benzina înainte de a face achiziția.
Volkswagen Tiguan cu motor TSI 2.0
Volkswagen Tiguan este un SUV compact prin care îți poți face mai puține griji atunci când vine vorba de unele drumuri off-road, cum ar fi la munte sau în zone rurale.
Dacă nu ai nevoie de dimensiunile mari ale unui Touareg, respectiv de dimensiunile mici ale unui T-Roc, atunci VW Tiguan este ceea ce cauți.
✅ Motorul TSI de 2.0 l dezvoltă 211 CP, cu un consum mixt care se situează undeva la 8.5 l/100 km.
Seat Ateca cu motor TSI 2.0
Tot un SUV compact, însă, din ograda spaniolă a grupului VAG. Pentru pasiunile tale de weekend, on-road și off-road, că doar la pescuit parcurgi și drumuri de macadam, Seat Ateca este de luat în considerare.
✅ Motorul TSI de 2.0 l dezvoltă 190 CP, cu un consum mixt care se situează undeva la 7 l/100 km.
Skoda Octavia III cu motor TSI 1.8
Skoda Octavia III este îndrăgită de români pentru faptul că este o mașină corectă, care să îndeplinească așteptări realiste. Încă vedem prima generație, a anilor ‘90, pe șoselele patriei. Dacă liftback-ul în 5 uși este prea puțin pentru tine, ai și varianta combi.
⏩ Skoda Octavia sau Volkswagen Passat: Ce mașină de familie să alegi?
✅ Motorul TSI de 1.8 l dezvoltă 180 CP, cu un consum mixt care se situează undeva la 6 l/ 100 km.
Inevitabil, în căutările tale, vei găsi și motorizări TSI. Acum, că ai informații mai clare despre aceste motoare pe benzină, poți face o achiziție potrivită pentru tine și familia ta.
Sursa foto: Shutterstock
Pasionat de noutățile din industria auto, dar și de povestea fascinantă a automobilului, Gabriel nu își pierde niciodată curiozitatea. În articolele scrise de el găsești ponturi utile, descrieri amănunțite și analize comparative, pentru ca alegerea viitoarei tale mașini să fie una inspirată. Tot Gabriel îți oferă ghiduri de întreținere corectă a mașinii, pentru o valoare mai bună la revânzare.