Pentru multă vreme, reprezentanții Ferrari au susținut că nu vom vedea vreodată un SUV cu sigla celebrului producător din Maranello, dar iată că imposibilul s-a produs. Purosangue Ferrari SUV a fost anunțat în anul 2018 și prezentat oficial anul trecut.
Ferrari a dezvăluit oficial noul Purosangue, primul SUV Ferrari din istoria mărcii. Noul model este cel mai puternic SUV de serie din lume și vom intra în amănunte despre acest model, în articolul care urmează.
- Purosangue – primul Ferrari SUV
- Cel mai puternic SUV din lume
- Un design fluid și dinamic
- Șasiu de mari dimensiuni
- Dual cockpit și 4 locuri pentru primul SUV Ferrari
- Suspensie activă la Purosangue
- Recorduri depășite de Ferrari în 2022 și 4 modele noi pentru 2023
Purosangue – primul Ferrari SUV
După ani de speculații și zvonuri și după o lungă campanie de promovare, constructorul italian a dezvăluit primul său SUV din lunga sa istorie. Ferrari Purosangue este aici și reprezintă, de asemenea, primul model de serie al mărcii de la Maranello, cu 4 portiere și cu 4 locuri, în același timp.
Cel mai puternic SUV din lume
Componenta vedetă a noului Ferrari Purosangue este motorul V12 de 6.5 litri, aspirat natural și orientat la 65 de grade. Acesta dezvoltă 725 de cai putere, ceea ce înseamnă că Ferrari Purosangue devine cel mai puternic SUV de serie din lume, chiar mai puternic decât Aston Martin DBX 707.
Cuplul motorului este de 716 Nm, iar propulsorul este cuplat la o cutie de viteze automată cu 8 trepte. Astfel, Ferrari Purosangue accelerează de la 0 la 100 de km/h în 3.3 secunde și atinge o viteză maximă de peste 310 km/h.
Un design fluid și dinamic
Aspectul noului Ferrari Purosangue este unul plăcut, mulțumită unui design curat și fluid. Partea frontală te duce cu gândul la modelul Roma, cu zona unde ar trebui să fie grila vopsită în întregime în culoarea caroseriei și cu farurile LED extrem de subțiri.
Modelul beneficiază de o priză de aer principală în bara față, alături de două prize secundare amplasate adiacent. Aceste detalii contribuie nu doar la răcirea propulsorului V12, dar îi conferă un aspect de autovehicul performant și foarte elegant.
Pe aceeași temă de design se continuă cu părțile laterale, unde o altă priză este sculptată în zona aripilor față și a portierelor față. Portierele din spate se deschid în sens invers celor din față, iar mânerele portierelor sunt retractabile.
Plafonul care plonjează înspre partea din spate îi oferă lui Ferrari Purosangue un aspect dinamic și sportiv, dar și unul foarte atractiv. De altfel, deasupra plafonului este amplasat și un eleron, care amplifică designul sportiv și spectaculos al acestui supercar. Sub ele se află încă o serie de prize de aer, iar sub bara din spate sunt un difuzor și 4 terminații ale evacuării.
Dacă visul tău este de a avea propriul Ferrari, atunci el este mai aproape decât oricând, cu modelul Roma. Este unul dintre cele mai accesibile modele de Ferrari din istoria brandului în ce privește prețul și, în plus, poți avea acest GT 2+2 fără precalificare – acea listă de așteptare prin care doar foștii sau actualii posesori de Ferrari pot achiziționa un nou model al mărcii.
Află din acest articol totul despre Ferrari Roma, cel mai accesibil model de Ferrari.
Șasiu de mari dimensiuni
Ferrari Purosangue este de departe cel mai mare model din gama constructorului italian, în ceea ce privește dimensiunile. Acesta măsoară 4973 de milimetri în lungime, 2028 de milimetri în lățime și 1589 de milimetri în înălțime.
Ampatamentul de 3017 milimetri îl face pe Purosangue să fie mai mare decât Lamborghini Urus și chiar decât Rolls-Royce Cullinan, însă mai mic decât Aston Martin DBX.
Dimensiunile sale asigură un spațiu generos la interior, tocmai pentru a transporta în confort maxim 4 persoane. Ușile spate, care se deschid în sens opus, oferă un acces mai ușor la interior, iar plafonul este confecționat integral din fibră de carbon. Pe lângă un centru de greutate mai scăzut, masa proprie a lui Purosangue este de 2.033 de kilograme.
Motorul lui Purosangue este poziționat foarte aproape de zona habitaclului, iar cutia de viteze este amplasată în spate, ceea ce conferă mașinii un balans al greutății foarte bun. Astfel, Ferrari a reușit să obțină o distribuție a greutății de 49/51 față-spate.
Autovit.ro este platforma cu cel mai mare număr de dealeri profesioniști din România și majoritatea oferă garanție pentru mașinile pe care le vând. Descoperă oferta de mașini second-hand de la Autovit și alege un model pe placul tău.
Dual cockpit și 4 locuri pentru primul SUV Ferrari
Noul Ferrari Purosangue vine cu un habitaclu foarte digitalizat, care include un ecran separat chiar și în partea pasagerului din față. Astfel, avem un instrumentar digital de 10.25 inch, alături de un ecran separat și de dimensiuni similare, amplasat deasupra torpedoului, alături de comenzi tactile în zona centrală.
Cele 4 scaune, montate pentru prima dată pe un model de serie Ferrari, sunt reglabile electric și sunt încălzite inclusiv pentru pasagerii din spate.
Dacă ești un fan al brandului Ferrari, descopera modelele disponibile de pe Autovit. Poate a venit vremea să explorezi șoselele pitorești, la volanul propriului Ferrari.
Suspensie activă la Purosangue
SUV-ul Ferrari Purosangue este echipat cu o suspensie activă. Amortizoarele sunt acționate hidraulic, iar un mic motor electric asigură un ruliu minim și un control constant la frecvențe mult mai înalte decât la un sistem de suspensie activă obișnuit.
Cursa suspensiei este controlată electronic și adaptată în funcție de condițiile de drum, prin utilizarea a 4 actuatoare de 48 de volți. În viraje, mașina poate coborî cu până la 10 milimetri, datorită suspensiei active.
Ferrari Purosangue beneficiază și de un sistem de tracțiune integrală avansat, alături de roțile spate viratoare și de tehnologia de vectorizare a cuplului. Alte tehnologii includ un sistem ABS Evo, dezvoltat special pentru a fi eficient pe suprafețe alunecoase.
Încă o premieră la Ferrari și pe care o găsim la Purosangue este asistentul de coborâre a dealurilor.
Dacă te întrebai cât costă acest dreamcar, prețul unui exemplar Purosangue este de 390.000 de euro, în Italia. Este al doilea model de serie Ferrari la nivel de preț, în spatele gamei SF90 (prețuri care încep de la 440.000 de euro).
Pentru a menține caracterul exclusiv al brandului, Ferrari a anunțat că Purosangue nu va depăși 20% din capacitatea totală de producție a mărcii (adică aproximativ 3000-3500 de unități/an). Enrico Galliera, director de vânzări și marketing Ferrari, spune: „E posibil să oprim comenzile în scurt timp. Precomenzile au fost atât de multe, încât riscăm să nu putem să satisfacem cererile clienților”.
Recorduri depășite de Ferrari în 2022 și 4 modele noi pentru 2023
Anul trecut, Ferrari a avut parte de cel mai bun an din întreaga sa existență. Constructorul italian a livrat peste 13.000 de mașini la nivel mondial și a obținut și un profit record. Mai mult, anul 2022 a fost unul semnificativ pentru Ferrari.
Ferrari a raportat o creștere a venitului net de 13 procente, pentru 2022. Compania italiană susține că a vândut anul trecut cu 18,5% mai mult față de 2021, când Ferrari reușea să livreze 11.155 unități la nivel global.
Profitul net a fost de 939 milioane de euro pentru 2022, în creștere cu 13% față de cifrele înregistrate în 2021. Producătorul italian de autoturisme sport a reușit să livreze anul trecut 13.221 de unităţi, stabilind un nou record pentru companie.
Constructorul de la Maranello a mai anunțat că pregătește pe parcursul lui 2023 încă 4 modele noi. Potrivit unor informații neoficiale, primul model nou ar urma să fie o variantă decapotabilă a modelului Roma. Unele zvonuri spun că noul model îl va înlocui pe Portofino, însă alte informații susțin că viitorul Roma decapotabil va fi plasat în gamă sub Portofino.
Un alt model Ferrari ar urma să fie un înlocuitor direct pentru modelul 812 Superfast. Al treilea model nou ar urma să fie o versiune și mai puternică a lui SF90 Stradale, iar cel de-al patrulea model rămâne, pentru moment, învăluit în mister. Este posibil ca acesta să fie un model produs în serie foarte limitată sau chiar un model unicat.
Au fost necesari aproximativ patru ani pentru a dezvolta Purosangue, după ce Ferrari a anunţat, în 2018, că va construi un SUV. Până acum, tehnologia nu era disponibilă pentru a oferi unei maşini cu o greutate mai mare de două tone o performanţă sportivă de top, au susținut reprezentanții Ferrari.
Schimbarea a venit datorită unui sistem exclusiv de suspensie activă, alimentat de electricitate și dezvoltat de Ferrari împreună cu partenerul canadian Multimatic. Ferrari, care are deja patru maşini hibride în gama sa, a promis 15 modele noi până în 2026, inclusiv prima sa maşină complet electrică, aşteptată în 2025.
sursa foto: shutterstock
Alexandru crede că nu există mașina perfectă, cum nu există nici șoferul perfect. Mai consideră că dacă nu-ți mai admiri și îngrijești mașina, înseamnă că este timpul să-ți cumperi alta. Pasionat de lumea auto, tehnologie, călătorii, a scris de-a lungul timpului texte bine documentate și complexe pe subiecte de interes pentru cititori, ceea ce încearcă să facă și pe blogul Autovit. Își folosește experiența și pasiunea pentru a-ți aduce cele mai relevante informații din industria auto, de la istoria producătorilor și particularitățile modelelor de mașini până la analize, sfaturi practice, topuri sau ghiduri.