Celebrul sistem de transmisie integrala realizat de Audi la inceputul anilor ’80. De atunci, cuvantul “quattro” este trademark Audi si se scrie cu litera “q” mica.
Acest sistem a fost introdus initial pe modelul Audi Quattro cu transmisie integrala permanenta. Transmisia puterii intre puntile fata si spate se facea pe baza unui diferential mecanic actionat manual.
In a doua jumatate a anilor ’80 Audi a inlocuit acest diferential actionat mecanic cu un diferential Torsen care permite transferul automat al puterii de la pontea fata la cea spate, in functie de conditiile de aderenta, plecand de la o repartitie standard de 50:50% in marea majoritate a cazurilor. Marele avantaj al diferentialului Torsen este ca are o functionare pur mecanica, fara nici un senzor electronic. Acesta este utilizat in modelele cu o dispunere longitudinala a motorului.
Modelele cu motor transversal, utilizeaza sistemul electro-hidraulic Haldex care se bazeaza pe informatiile senzorilor electronici de rotatie a rotilor, a volanului, de apasare a acceleratiei, etc. Acesta poate transfera pana la 100% din putere rotilor spate daca o cer conditiile de drum, insa in majoritatea situatiilor masina beneficiaza de 95% din putere pe puntea fata, de unde si comportamentul dinamic de tractiune fata.
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.