Acest termen defineste un motor cu o arhitectura a pistoanelor ce se misca in plan orizontal, de o parte si de alta a arborelui cotit.
Patentul pentru acest tip de motor cu combustie interna a fost obtinut de Carl Benz, creatorul primului automobil.
Unul din principalele avantaje ale acestei configuratii este inaltimea mai mica a motorului si, deci, un centru de greutate mai coborat. Un alt avantaj este acela al simetriei perfecte a lantului cinematic si al centrarii motorului in caroserie. De asemenea, motoarele boxer au un nivel al vibratiilor extrem de redus.
Cele mai cunoscute motoare cu aceasta arhitectura sunt Porsche 911 si Cayman/Boxster si masinile Subaru, insa in trecut aceasta arhitectura a fost folosita cu succes de motocicletele BMW si Moto Guzzi, de Citroen, Tatra, NSU sau chiar si de Ferrari, inclusiv pentru monoposturi de Formula 1.
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.