Ne ferim sau nu, criza ne loveste pe toti pe toate planurile, iar universul auto nu face exceptie. Consumul poate deveni o problema, mai ales daca parcurgi distante consistente pe parcursul unui an. Chiar si masinile de raliuri au ales sa foloseasca bioetanol E85 care este de peste 4 ori mai ieftin decat benzina de competitie, asa ca, de ce nu si cele civile sa aleaga calea economiei?
Mi-am pus, recent, aceasta intrebare, cand am constatat ca Evo-ul 9 nu-mi lasa prea multi bani de napolitane in buzunar dupa dute-vino-ul permanent Cluj-Bucuresti-Cluj.
Evident ca placerea intiparita pe fata mea dupa cate o trecere prin Padurea Bigatii sau pe Dealul Negru e incomparabil mai mare decat cea provocata de molfairea celei mai bune napolitane din lume, insa, deh, chiar si asa…
Asa ca iata-ma descoperind o noua dilema in cautarea unei masini care, atentie, trebuie sa fie ieftina, cu prestanta si sa nu consume pre mult!
Daca cititi cu atentie enuntul de mai sus, o sa vedeti ca, din start, voi trece cu vedrea peste Renault-uri, Skode, Ford-uri si alte bazaconii care nu imi starnesc pasiunea ci sunt doar perfecte ustensile de deplasare.
Mi-am stabilit ca bugetul absolut maximal este de 10.000 euro, insa m-as bucura nespus daca m-as incadra sub 7.000. Ati ghicit, restul e pentru napolitane! 😉
Am deschis laptopul, am intrat pe autovit.ro si m-am pus pe cautat.
Dupa un research de 2 zile, in care am vizionat nenumarate anunturi din tripleta Audi-BMW-Mercedes, am concluzionat ca: Audi s-a “democratizat” prea mult in Romania, ca inca nu vreau sa-mi asociez imaginea cu elegantul dar relativ batranescul brand Mercedes, asa ca m-am concentrat pe pasiunea mea mai veche asupra creatiilor bavareze.
Iar in universul BMW, am o slabiciune pentru clasicul, dinamicul dar elegantul coupe E46, de preferinta diesel. Una din cele mai frumoase linii pe care le-am vazut la un coupe. Rasat, fara sa fie ostentativ, este in continuare mai reusit decat urmasul sau si a ajuns la preturi destul de bune.
Am baleiat pentru cateva zile ofertele si am concluzionat ca un model cu ultimul facelift, adica anii ’03-’05, este in jurul a 10.000-11.000 de euro, exact limita superioara a bugetului. In plus, e foarte greu sa gasesti pe piata noastra un exemplar care sa nu fie prea molestat de proprietarii anteriori.
Modelul 320 Cd pare sa fie raportul ideal intre performante si costuri, chit ca nu ma incanta un diesel in 4 cilindri din ratiuni acustice.
Asa ca, din una in alta, am largit accidental plaja de cautare catre seris 5 E39, din anii 2001-2003 si…am ramas masca! Am descoperit cel putin 3-4 masini in stare absolut fantastica, asa cum imi caut eu, daca tot e sa fie generatie mai veche. Modele diesel si benzina 525 sau 530, cu un avantaj net la impozit pentru primul.
Pai nu spuneam eu ca vreau diesel? La ce bun sa ma mai leg la cap cu un sase-n linie pe benzina? Simplu, il trec pe…GAZ!
Chiar de curand un prieten a facut aceasta operatiune, care costa in jur de 800 euro, iar rezultatul pare sa fie excelent. Instalatiile sunt super profesioniste, consumul creste cu 10-15%, insa gazul se mai gaseste chiar si usor sub 3 lei, asa ca, faceti voi calculele!
Si, in ciuda pierderii avantajelor cuplului de diesel, rezultatele sunt, din punct de vedere al restului ramas pentru napolitane, excelente!
Asa ca, ce parere aveti, diesel sau un benzinar trecut pe gaz???
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.