Odata cu primele semne de racire a vremii, fiecare posesor al unui autoturism ar trebui sa ia in calcul pregatirea pentru sezonul rece. Insa daca bugetul nu permite un efort prea mare, atunci este bine sa stiti care sunt verificarile minime pe care le puteti face si singuri.
Se recomanda ca si autoturismele mai vechi sa fie pregatite corespunzator pentru sezonul hibernal. Si chiar daca “subtiaza” destul de mult bugetul, aceasta operatiune o sa va scutesca cu siguranta de multe evenimente nedorite.
Pentru a preintampina eventualele neplaceri se recomanda ca in sezonul rece fiecare sofer sa circule cu un autoturism cat mai adaptat pentru aceasta perioada a anului. Iar printre obligatiile care ii revin se numara verificarea instalatiei de dezaburire, cea de incalzire si sa aiba stergatoare in perfecta stare de functionare. La aceste costuri de sezon se mai adauga si o inspectie tehnica la un service autorizat unde trebuie verificate atent instalatia electrica si sistemul de franare. Un prim sfat ar fi acela de a face din timp o programare la un service, asta pentru a evita aglomeratia din plin sezon.
Verificarile din compartimentul motor trebuie sa vizeze o serie de recipiente cu lichide. In primul rand trebuie inspectat nivelul uleiului de motor prin scoaterea jojei si verificarea daca nivelul uleiului din baie se situeaza intre limitele minim si maxim. Insa printre cele mai uzuale operatiuni de pregatire a autoturismului, chiar si in regie proprie, este verificarea nivelului de antigel si eventual completarea lichidului de racire. Desi este un produs uzual, foarte simplu de inlocuit si disponibil in fiecare statie de alimentare cu carburant, mare atentie pentru ca antigelul este un produs deosebit de toxic. Iar daca nu ati mai inlocuit de o perioada buna de timp antigelul, atunci se recomanda sa apelati la un specialist care sa determine concentratia acestuia cu ajutorul unui termodensimetru. Si nu uitati sa schimbati lichidul de spalare pentru parbriz cu unul rezistent la temperaturi scazute…
O alta operatiune extrem de importanta ar fi verificarea starii de functionarea a bateriei. Se stie ca mai ales in sezonul rece exista riscul ca masina sa nu mai porneasca dupa o noapte mai geroasa. Iar o explicatie plauzibila ar fi aceea ca datorita temperaturilor scazute de peste noapte, acumulatorul s-a descarcat si nu mai poate furniza cantitatea de curent necesara alimentarii tuturor consumatorilor.
Pe langa inspectiile minime mentionate mai sus, se mai impune o serie de alte verificari, precum functionarea instalatiei de iluminare. Prin urmare, mutati autoturismul in fata unui perete dintr-o zona intunecata si porniti pe rand toate becurile. Mai verificati daca in trusa de scule aveti becuri si sigurante de rezerva suficiente si nu uitati de triunghiul reflectorizant, de extinctor si de trusa de prim-ajutor (intreg continutul si data expirarii produselor).
Si nu in ultimul rand va trebui sa va echipati autoturismul cu pneuri de iarna, iar daca cele pe care le-ati folosit sezonul trecut sunt prea uzate, trebuie sa luati in calcul achizitionarea unui set nou. Insa acest subiect il vom trata pe larg in zilele urmatoare…
Voi cum va pregatiti autoturismul pentru iarna? Mai aveti si alte sugestii in privinta verificarilor?
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.