Ni le dorim, le iubim, le posedam, profitam de tot ce au mai bun, le stoarcem de energie si talent, fugim cu ele prin lume, in concedii, la servici, hai-hui zi si noapte. Apoi, la un moment dat, nu neaparat sustinut logic de ceva, gandul ne sare in alta parte si vine vremea schimbarii.
Efectul melodiei celor de la Queen “I’m in love with my car, such a sweet machine” se estompeaza, atentia se focuseaza undeva spre orizont unde, inca in ceata, se contureaza noua iubire. Dar, pana acolo, sa vorbim un pic despre actuala.
Asa cum mi se intampla relativ des, mi-a intrat in cap sa-mi schimb masina. De aproape un an circul cu un senzational Renault Clio RS F1 team, serie speciala, gandita si lansata pe piata pentru a celebra cel de-al doilea titlu mondial de Formula 1 cucerit de francezi la jumatatea anilor 2000.
Masina are 29.000 km, de abia a iesit din garantie, are toate reviziile efectuate la reprezentanta si este ceva deosebit in peisajul auto actual. Vorbim de una dintre cele mai radicale masini care exista pe piata. Englezii de la CAR, probabil cea mai serioasa revista auto din lume, o denumesc “Porsche-le 911 GT3 al hot-hatch-urilor”! Francezii de la Renault Sport Technologies au o uriasa traditie in realizarea masinilor sport, un know how ce se bazeaza pe decenii de succese in motorsport si ma refer mai ales la raliuri!
Un look agresiv dar foarte omogen si fara sa fie strident, linii de-a dreptul senzuale, artificii de efect, cum ar fi priza de aer de pe aripile fata sau difuzorul din partea de jos a barii spate, ce dau sarea si piperul aspectului. Jante speciale de 17 inch, denumite Be-Bop si vopsite intr-un gri antracit, superbe scaune Recaro si o culoare de exceptie, galben Sirius, cu un pret pe masura (daca nu ma inseala memoria, peste 2000 euro la cumparare de noua)! Adaugati la aceasta si esapamentul Sebring, cu ale sale doua iesiri cromate bine vizibile (cel de serie avea iesirile tesite si mascate de profilul difuzorului) si aveti o imagine de ansamblu a unei masini ce iese clar in evidenta.
Asta e ce vad altii. Acum sa va spun ce simte cel ce o conduce! Bine instalat in scaunele sport, cu un volan suficient de gros in palme, cu schimbatorul asezat exact acolo unde trebuie, la o cheie motorul porneste emitand un sunet extrem de placut. E bine sa-l lasi 1-2 minute sa se incalzeasca, fiind un motor de 100 CP/litru (cel mai important indicator al dezvoltarii unui motor), iar apoi sa faci acelasi lucru si cu cutia de viteze si restul organelor mecanice in primii kilometri. Nu fortati niciodata o masina atata timp cat nu a ajuns la temperatura optima si nu marefer doar la apa! Si uleiul motor si cel din cutia de viteze sunt la fel de importante.
Motorul urca fara nicio ezitare pana la 7.500 rpm, trage foarte liniar, dar are un prag la 5.500 de unde incepe sa traga mai puternic. Ce este, insa, cu totul senzational, este etajarea cutiei de viteze, o cutie cu rapoarte apropiate, care nu cade mai mult de 7-800 rpm intre trepte. Mai rar o astfel de cutie la modelele de strada! Un deliciu! Te arunca efectiv inainte dupa fiecare schimbare…
Sistemul de franare Brembo este la fel de performant, element imbucurator pentru o folosire sportiva, stiut fiind faptul ca este la fel de important ca masina sa franeze pe cat de bine accelereaza.
Tinuta de drum este de o eficienta rara, permitand viteze de trecere fabuloase pe viraje, iar electronica imbarcata (ABS, ESP) “vegheaza” la buna desfasurare a lucrurilor.
Doar un diferential autoblocant mi-as mai fi dorit la ea…
Si atunci, de ce sa o vand?
Pentru ca proiectele mele profesionale se indreapta spre o noua etapa, etapa care necesita o altfel de sustinere automobilistica. Nu, nu, nu, nu o sa dezvalui inca nimic, desi sunt sigur ca cei care ma cunosc au inteles ce va urma.
Va avea tot patru roti, insa va fi diferita. Deja aud cum creste din nou volumul melodiei celor de la Queen, “I’m in love with my car, such a sweet machine”.
Coming baby!
PS: Anuntul, cu toate detaliile, il gasiti pe Autovit.ro
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.