Pana la generatia actuala, Micra doar asista la luptele din clasa mica. Acum lucrurile s-au schimbat si putem vorbi chiar de un concurent cu acte in regula…
In primul rand actuala generatie Micra nu are nicio legatura cu modelul anterior. Astazi Micra este un autoturism tipic de oras, rolul de model trendy fiind preluat de catre Juke.
Reteta urbana
Comparativ cu generatia anterioara am sesizat o usoara crestere a dimensiunilor caroseriei pentru un plus de confort in habitaclu, insa chiar si asa Micra ramane una dintre cele mai mici modele din clasa mica. Conform specificatiilor constructorului, Micra are cea mai redusa raza de bracaj din segment (numai 4,65 metri) ceea ce se traduce printr-o buna manevrabilitate. Directia este precisa si se dovedeste extrem de utila in traficul urban, mai ales atunci cand esti nevoit sa eviti “din scurt” o groapa din carosabil.
Nissan Micra mai puncteaza prin geamurile ample si oglinzile laterale bine dimensionate care faciliteaza manevrele de parcare cu spatele. In plus modelul testat dispunea si de asistent la parcarea laterala cu trei moduri de setare, in functie de nivelul de experienta al soferului, sistem care isi dovedeste eficienta atunci cand nu ai prea multe optiuni pentru parcare si nu esti foarte sigur ca masina “incape” in singurul loc disponibil. Totusi la rularea prin oras am sesizat suspensia cam ferma la trecerea peste tot felul de denivelari ale carosabilului, linii de tramvai ori gropi.
Dar cum este la interior?
Prima remarca din habitaclu este spatiul generos, mai ales pe inaltime. Astfel chiar si pe locurile din spate se poate calatori bine pe distante mai lungi, iar un alt avantaj este multitudinea spatiilor de depozitare pentru obiectele de mici dimensiuni. Am mai constatat ca noile materiale din habitaclu au fost alese prin prisma durabilitatii. Acum Micra mizeaza pe plastice dure mai de buget, insa destul de aspectuoase. Pozitia de condus poate fi usor personalizata in functie de detaliile anatomice ale soferului, in timp ce instrumentarul de bord este dispus ergonomic, chiar intuitiv. La capitolul modularitate trebuie amintita bancheta rabatabila fractionat care mareste portbagajul standard de 265 litri pana la un volum de aproximativ 1.132 litri.
Motor eficient
Modelul testat dispune de un propulsor de 1,2 litri care dezvolta 80 CP, derivat din cel 1,6 litri (“privat” de un cilindru). Si chiar daca antifonarea habitaclului nu este punctul forte al modelelor de clasa mica, zgomotul specific al acestui motor in trei clindri la turatie ridicata da senzatia de “sportivitate” si chiar un plus de siguranta in depasire. Si in materie de consum lucrurile stau bine… Astfel media consumului a fost de 5,6 litri/ 100 km (cu aerul conditionat in functiune), o valoare buna daca tinem cont ca testul nostru a fost efectuat pe o distanta de aproximativ 400 km, din care 250 km in extraurban si 150 km in oras.
Mai trebuie tinut cont ca preturile de lista pentru Nissan Micra pornesc de la 7.800 euro cu TVA si trei prime de casare incluse…
Iar daca mai vreti si alte amanunte ori aveti pareri despre Micra, va astept in rubrica de comentarii sa dezbatem subiectul…
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.