
Alfa Romeo 147 este, fără îndoială, una dintre cele mai frumoase modele de clasa compactă din istorie şi, chiar şi după atâţia ani după lansare, este un model foarte atractiv, cu linii deosebite şi foarte elegante. Alfa 147 a fost produs pentru o perioadă de 10 ani, ceea ce o face una dintre cele mai longevive maşini din istoria modernă a automobilului. Compacta italienilor are la bază platforma utilizată şi pentru fratele mai mare Alfa Romeo 156.
Superbele liniile ale lui 147 au fost desenate de celebrul designer Walter de’Silva (care în prezent lucrează pentru Volkswagen Group), iar silueta foarte sportivă nu a stat numai la baza designului. Alfa 147 a fost extrem de lăudată pentru ţinuta sa foarte sportivă, pentru agilitate şi dinamica foarte bună din segment. Aderenţa în viraje era extrem de ridicată şi, în momentul lansării, Alfa 147 era cea mai sportivă compactă pe care o puteai cumpăra.
În anul 2004, 147 a primit un facelift care a propus modificări vizuale pentru a aduce imaginea compactei mai aproape de liniile care urmau a fi prezentate la noile 159 şi Brera. Grila faţă, farurile, stopurile şi interiorul sunt schimbate, la fel ca şi anumite motorizări. Trenul de rulare era şi el revizuit. Calitatea interiorului era considerată de mulţi a fi cea mai bună din tot segmentul. La minusuri notăm trenul de rulare destul de rigid şi spaţiu restrâns pentru pasagerii din spate, dar şi faptul că maşina are doar 3 stele la testele de impact EuroNCAP.
Alfa Romeo 147 – gamă de motorizări
În general, propulsoarele lui 147 au fost foarte performante şi este curios că anumite unităţi au fost comercializate pe întreg ciclul de producţie, fără a fi depăşite tehnic. Motorizările pe benzină au fost: 1.6 TS (105 CP şi 120 CP, 2000-2010), 2.0 TS (150 CP, 2000-2010) şi 3.2 GTA (V6, 250 CP, 2002-2006). Dieselurile au avut toate aceeaşi cilindree, de 1910 cc, însă au avut 6 trepte de puteri diferite: 1.9 JTD 8v (100 şi 115 CP), 1.9 M-Jet 8v (120 CP), 1.9 M-Jet 16v (140 CP, 150 CP şi 170 CP). Toate dieselurile erau foarte rafinate pentru vremea lor şi cu valori de cuplu ridicate. Versiunea de 170 CP era foarte sportivă şi avea un consum redus. Pe benzină, apreciem motorul 2.0 TS, foarte vivace şi sportiv.
Alfa Romeo 147 – întreţinere şi fiabilitate
Alfa 147 este o maşină care nu se clasează prea bine în topurile de fiabilitate, dar pe de altă parte există proprietari care sunt extrem de mulţumiţi de acest capitol. Problemele majore par să lipsească, însă cele mici şi dese sunt problematice. Cele mai dese apar la trenul de rulare şi trebuie ştiu că întreţinerea şi piesele nu sunt deloc ieftine. Unul dintre cele mai importante sfaturi este să schimbaţi distribuţia la orice 147 pe benzină cumpărat. Cureaua de ditribuţie este cunoscută pentru faptul că poate ceda repede, fiind garantată doar pentru 4 ani sau 60.000 km. Modelele de după anul 2006 au rezolvate din fabrică multe din problemele care apar la versiunile mai vechi.
Pe piaţa de second-hand de la noi, preţurile pentru Alfa 147 pornesc de la circa 1.500 de euro, iar pentru modele mai noi şi mai bine echipate se poate ajunge chiar şi până la 6.500 de euro.

Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.