Alfa Romeo 166 a fost una dintre cele mai frumoase și elegante limuzine de clasă mare ale anilor 2000 și, în plus, modelul italienilor era considerat unul premium, astfel încât concura cu Mercedes Clasa E, BMW Seria 5 și Audi A6. Chiar dacă 166 nu era chiar la nivelul tehnologic al rivalilor săi, rafinamentul și originalitatea designului interior și exterior propunea această limuzina ca o alegere unică în segmentul ei.
Din păcate acest model foarte special nu a fost apreciat de piață, astfel încât gama de motorizări destul de restrânsă, dar și imaginea de marcă a celor de la Alfa Romeo a făcut ca, în final, la nivel mondial, să fie vândute mai puțin de 100.000 de unități în cei 9 ani de producție.
La 5 ani după apariție, în 2003, Alfa 166 a primit un facelift semnificativ. El a cuprins modificări importante la capitolul design, imaginea sa fiind adusă mai aproape de ceea ce propunea mai modernul și mai micul 156. Tot atunci, trenul de rulare a fost optimizat, materialele din interior îmbunătățite iar, așa cum vom vedea mai jos, gama de motorizări revizuită.
Alfa Romeo 166 – gamă de motorizări
În prim fază, Alfa 166 a fost oferită cu cinci motorizări: 2.0 TS (L4, 155 CP), 2.0 TB (V6, 205 CP), 2.5 (V6, 190 CP), 3.0 (V6, 226 CP) și dieselul 2.4 JTD (L5, 136 CP). Toate acestea erau motoare Euro 2, iar când s-a trecut la Euro 3, motoarele pe benzină au pierdut câțiva cai-putere: 2.0 TS (150 CP), 2.5 (188 CP), 3.0 (220 CP), iar dieselul 2.4 JTD a fost oferit în două versiuni de putere – 140 CP și 150 CP.
După faceliftul din 2003, gama de motorizări a primit unități noi: 3.2 (V6, 240 CP, Euro 4) și 2.4 JTD-m (175 CP sau 185 CP). Dintre acestea, cele mai des întâlnite pe piața de la noi sunt dieselurile. Acestea sunt destul de economice, funcționează rafinat și oferă valori de cuplu foarte bune. Motoarele pe benzină sunt toate foarte sportive, însă au un consum ridicat de combustibil.
Alfa Romeo 166 – fiabilitate și întreținere
Reputația de marcă mai puțin fiabilă a umbrit și modelul 166. Cele mai multe probleme care apar sunt cele legate de trenul de rulare, foarte fragil atunci când se rulează pe drumuri de o calitatea slabă. De asemenea, au fost semnalate mai multe probleme la cutiile de viteze manuale. Motoarele pe benzină au nevoie de o întreținere foarte bună și este recomandat sa verificați cu mare atenție caietul de service și operațiunile prin care a trecut mașina. Toate mașinile produse până în luna mai 2001 au fost rechemate pentru a remedia o problema la servodirecție, iar cele produse între mai și septembrie 2004 au avut o problemă gravă cu scurgeri de carburant. De aceea, este recomandat să verificați dacă aceste rechemări au fost efectuate la un dealer autorizat. Printre problemele mai mici se numără defecțiuni la sistemul de climatizare sau plasticele din bord care produc zgomote în timp.
În România prețul pentru o astfel de limuzină premium de clasă mare este extrem de mic, încât pot fi găsite modele care pornesc de la circa 2.000 de euro. Cele mai scumpe ajung la valoare de 4500-6500 de euro, dar sunt echipate foarte bine și au ca propulsor dieselulul de 2,4 litri.
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.