autovit.ro
B SECTIUNI

Analiză: Audi A2 (1999-2005)

Audi A2 reprezintă unul dintre exerciţiile tehnologice ale mărcii germane care, în final, s-a transformat în realitate. Pentru perioada în care a fost produs, modelul de clasă mini al celor de la Audi a utilizat tehnolgii de reducere a consumului de combustibil care cu greu se regăsesc chiar şi la modelele noi din ziua de azi.

Pentru a reduce la maximum greutatea totală, Audi a utilizat masiv aluminiul pentru caroserie şi alte elemente (A2 este primul model la care a fost utilizată tehnologia SpaceFrame după nava amiral A8) şi a reuşit să obţină o greutate de sub 900 kg, o valoare extrem de bună pentru acele vremuri. În plus, coeficientul aerodinamic al lui A2 a fost  între 0,25 şi 0,29 în funcţie de versiune, iar modelul denumit 3L (1.2 TDI) a fost primul model vândut în Europa ce putea obţine un consum mai mic de 3 l/100 km. Totuşi, chiar şi motoarele pe benzină cu cilindree mai mare (1,4 litri şi 1,6 litri) puteau atinge fără probleme valori de consum de circa 5 l/100 km.

La interior, A2 este extrem de spaţioasă pentru o maşină de numai 3,8 metri lungime. Portbagajul oferă un volum util de 390 de litri, ceea ce este chiar mai mult decât oferă A3 din aceea perioadă. Aceste valori se datorează construcţiei de tip sandwich, similară celei utilizate pentru vechiul Mercedes Clasa A, în care anumite componete sunt poziţionate în podeaua dublă de sub pasageri. Faţă de alte modele de clasă mini ale acelor vremuri, A2 avea un interior cu adevărat premium, cu materiale şi finisări foarte bune, specifice mărcii Audi. A2 oferea o multitudine de idei inteligente care sporeau gradul de modularitate şi de utilizare facilă zi de zi. Printre ele, una dintre cele mai cunoscute, este trapa de acces pentru a completa uleiul şi lichidul de parbriz. Practic grila se desfăcea ca un panou de acces, astfel încât nu era necesară ridicarea capotei prea des. Pe parcursul producţiei au existat mici modificări sau retuşări, însă nimic important care să poată fi catalogat precum un facelift.

Audi A2 fataA2 a fost oferit de-a lungul producţiei cu cinci versiuni de motorizare. Pe benzină, propulsoarele au fost în număr de două: 1.4 16v (75 CP) şi 1.6 FSI (110 CP). În materie de diesel s-a putut opta pentru: 1.2 TDI (cunoscută ca 3L, 61 CP, cu start&stop standard), 1.4 TDI (75 CP) şi 1.4 TDI (90 CP). Toate motorizările diesel sunt cu trei cilindri, ceea ce înseamnă că sunt zgomotoase şi vibrează destul de mult, în special în regimul de turaţie jos şi mediu. Consumul este extrem de mic pentru motoarele TDI.

Deşi oferă foarte multe pentru vremea în care a fost produs, A2 poate fi destul de scump de întreţinut. Orice reparaţie care implică panourile de caroserie poate fi scumpă datorită utilizării aluminiului la construcţie, iar serviceurile specializate pentru a face reparaţiile sunt destul de puţine. Dacă este afectată structura de rezistenţă, atunci costurile de reparaţie pot pur şi simplu să depăşească valoare de piaţă actuală a maşinii. Totuşi, conceptul este inedit, spaţiul interior foarte mare, iar materialele la nivel premium.

Pe piaţa din România există destul de multe oferte second-hand pentru cât de rară a fost această maşină, atât cu motoare pe benzină cât şi cu diesel. Versiunea 3L este însă foarte rară. Preţurile se situează în jurul valorii de 3.500-4.000 de euro.

 

5 Comentarii

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)