Cea de-a doua generaţie a lui Audi A3 a fost lansată în anul 2003, în primă fază doar în versiunea cu trei portiere. În anul 2004, Audi a lansat şi versiunea cu cinci portiere, care purta denumirea de Sportback. Aceasta era cu 80 mm mai lungă, avea un interior mai spaţios, în special pentru locurile din spate şi un portbagaj mai mare. Audi A3 a fost disponibilă opţional cu tracţiune integrală quattro (haldex, serie la motorul V6) şi tot opţional cu o cutie cu dublu-ambreiaj S-Tronic (doar pentru motorizările mai puternice de 140 CP). În anul 2008 s-a lansat şi versiunea A3 Cabriolet.
Audi A3 a concurat pe piaţă cu BMW Seria 1, fiind o compactă premium care avea ca principale calităţi confortul oferit, interiorul cu materiale de calitate foarte bună, dar şi un comportament sportiv de apreciat, mai ales pentru versiunile S şi RS. Totuşi, suspensia sport, alături de scaunele sport pot să scadă gradul de confort la o utilizare zilnică, astfel încât, la achiziţie, este bine să fiţi convinşi că este ceea ce vă doriţi.
În anul 2008 (ca model pentru 2009), Audi A3 a primit un facelift care a adus schimbări destul de importante. În materie de design, anumite elemente au au fost redesenate, iar farurile au primit iluminare cu LED pentru lumina de zi. În plsu, diselulul 2.0 TDI a fost oferit cu tehnologie common-rail, a devenit disponibilă o cutie S-Tronic cu dublu ambreiaj şi 7 trepte şi a fost oferit un tren de rulare adaptiv.
Audi A3 – gamă de motorizări
Audi A3 a fost disponibil cu foarte multe motorizări, disponibile în numeroase versiuni de putere. Pe benzină, cumpărătorii au putut alege între: 1.2 TFSI (105 CP, 2010-2013), 1.4 TFSI (125 CP, 2007-2013), 1.6 MPI (102 CP, 2003-2010), 1.6 FSI (115 CP, 2003-2007), 1.8 TFSI (160 CP, 2007-2013), 2.0 FSI (150 CP, 2003-2007), 2.0 TFSI (200 CP, 2004-2013), 2.0 TFSI (265 CP, doar pentru S3, 2006-2013), 2.5 TFSi (340 CP, doar pentru RS3, 2011-2013) şi 3.2 FSI (250 CP, 2003-2009). Dieselurile nu au fost la fel de numeroase, însă puterile disponibile au acoperit o paleta foarte largă: 1.6 TDI (90 CP sau 105 CP, 2009-2013), 1.9 TDI (105 CP, 2003-2009), 2.0 TDI (140 CP, 2003-2013, din 2008 cu common-rail) şi 2.0 TDI (170 CP, 2006-2013, din 2008 cu common-rail).
Dieselurile cu common-rail sunt cele mai bune alegeri, la fel ca şi motorul 1.4 TFSI, foarte echilibrat şi rafinat. Pentru cei care caută mai multă sportivitate, atât dieselul de 170 CP, cât şi TFSI-ul de 160 CP pot intra în calcule deoarece oferă performanţe foarte bune.
Audi A3 – întreţinere şi fiabilitate
Audi A3 se bucură de un nivel de fiabilitate destul de bun, mai ales dacă maşina este corect întreţinută în timp. Printre problemele mai mici, posesorii au semnalat de-a lungul timpului defectarea ştergătoarelor sau şocuri de la transmisia S-Tronic, problemă pe care serviceul nu o poate rezolva. Întreţinerea curentă nu este scumpă, însă anumite componente sau lucrări de service pot avea preţuri destul de piperate, Audi A3 fiind totuşi un model compact de la un producător premium.
Pentru că A3 este un model foarte răspândit în România, vă invităm să lasaţi părerea dvs. în caz că sunteţi posesor sau aţi condus un astfel de model pe site-ul opinii.autovit.ro. Astfel, viitorii cumpărători pot beneficia de sfaturile şi de experienţa dvs.
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.