Cu numele de cod intern B7, această generaţie a lui Audi A4 a utilizat aceeaşi platformă de care dispunea şi generaţia anterioară, dar cu ajustări majore în ceea ce priveşte trenul de rulare, sistemul de direcţie sau cel de frânare. Mai important este că aproape toate motorizările au fost noi sau revizuite, versiunile denumite TFSI cu injecţie directă fiind pentru prima dată utilizate la limuzina de clasă medie a lui Audi.
Oferta de propulsoare a fost extrem de bogată, pe parcursul celor patru ani de producţie fiind oferite nu mai puţin de 13 motoare diferite. Pe piaţa din România cea mai căutată motorizare este, fără îndoială, cea 2.0 TDI în versiunea de putere de 140 CP sau 170 CP. Această motorizare oferă cel mai bun raport între performanţe şi consum, cu un preţ de achiziţie bun şi are o funcţionare plăcută, cu valori bune de cuplu de la turaţii joase. Ambele versiuni de putere au fost oferite cu sistemul de tracţiune integrală quattro. Mai rar întâlnite sunt dieseluriele V6, 2.5 TDI (163 CP) şi 2.7 TDI (180 CP). Acestea au un consum mai ridicat, dar oferă valori de cuplu foarte bune şi funcţionează mai rafinat, datorită configuraţiei cu şase cilindri. În vârful gamei diesel se află motorul 3.0 TDI, care a fost disponibil în două versiuni de putere: 204 CP şi 233 CP. Acesta oferă performanţe dinamice foarte bune, dar consumă destul de mult şi este mai scump la întreţinere.
Pentru cei care doresc o motorizare pe benzină, oferta începe de la un 1.6 aspirat de 102 CP şi continuă cu 2.0 (130 CP), tot aspirat. Aceste două motoare sunt lipsite de cuplu la turaţii joase şi pot aduce un consum de combustibil destul de ridicat raportat la performanţele lor, în special în oraş. În gama benzină-turbo au existat 1.8 T cu 163 CP şi noul 2.0 TFSI de 200 CP. Cel din urmă este un motor ce poate fi catalogat ca fiind cu prestaţii sportive şi cu o funcţionare foarte rafinată şi silenţioasă. Ambele au fost oferite opţional cu sistemul quattro. Versiunile de top sunt reprezentate de motorul V6 aspirat, de 3,2 litri, cu o putere de 256 CP. Pentru toate versiunile (excepţie S4 şi RS4), sistemul de tracţiune integrală quattro utilizează un diferenţial central Torsen cu raport de 50/50 faţa/spate în condiţii de aderenţă normală.
În funcţie de motorizare au fost oferite cutii manuale cu 5 trepte (versiunile de bază) sau cu 6 trepte. Opţional, la versiunile cu tracţiune faţă a fost oferită cutia Multitronic (CVT, cu variaţie continuă), iar la cele cu quattro, cutia automată era clasică, de origine ZF, cu 6 trepte şi convertizor de cuplu.
Audi A4 B7 este o limuzină de clasă medie, cu un interior premium şi cu un nivel de spaţiu interior peste concurenţa (premium) din clasă. Nu se conduce la fel de agil ca un Seria 3 din aceea vreme, dar este mai confortabilă. Recomandarea noastră merge spre motorul 2.0 TDI, ideal în versiunea de 170 CP, eventual cu quattro pentru cei care au nevoie de mai multă tracţiune.
Atenţie la consumul de ulei la dieseluri (verificaţi regulat). Rapoartele de service indică probleme cu sistemul de închidere centralizată sau cu torpedoul şi anumite plastice din bord care produc zgomote nedorite. Cele mai importante probleme semnalate sunt despre cutia manuală de viteze care poate ceda. Simptomele sunt schimbările dificile de treaptă (ce impun mai multă forţă decât normal) şi pedala de ambreiaj foarte rigidă la apăsare.
Pentru că este un model comun în România ne poţi spune opinia ta despre cum s-a comportat maşina în timp, pe site-ul nostru opinii.autovit.ro şi poţi să găseşti peste 250 de oferte la second-hand pe autovit.ro.
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.