Pe baza celei de-a treia generaţii a lui Audi A6, constructorul german a propus şi versiunea Allroad, un break de familie cu valeităţi foarte bune în teren accidentat. Practic, cine avea nevoie de un comportament mai bun în off-road, dar nu vroia un SUV, avea alternativa acestui model. Datorită faptului că A6 Allroad era echipat standard cu suspensie pneumatică şi sistemul de tracţiune integrală quattro, el putea să parcurgă drumuri imposibile pentru un break conveţional din segmentul său.
Cele cinci setări diferite ale suspensiei pneumatice pentru garda la sol permiteau o variaţie de 60 mm, A6 Allroad putând ajunge la o gardă la sol de 18,5 cm, mult peste orice alt model din segment şi destul de aproape de un SUV de clasă medie. În plus, maşina era protejată pe dedesupt de scuturi metalice, iar de jur-împrejur existau protecţii de plastic rezistente la zgârâieturi. Pe anumite pieţe din Europa, A6 Allroad a fost mai scump decât SUV-ul Q7, deoarece era foarte bine echipat în standard (multiple dotări în plus faţă de suspensia pneumatică care era opţională la Q7).
A6 Allroad este un model extrem de polivalent, cu un nivel foarte generos de spaţiu interior, un portbagaj uriaş şi un interior finisat extrem de bine, în spiritul constructorului din Ingolstadt. În plus, datorită suspensiei pneumatice, confortul la rulare este de top.
Audi A6 Allroad – gamă de motorizări
Audi A6 Allroad a fost disponibil doar cu motorizări de top, de unde şi preţul de achiziţie foarte mare. Astfel, pentru A6 Allroad au fost oferite următoarele propulsoare: 3.2 FSI (V6, 255 CP), 4.2 FSI (V8, 350 CP), 3.0 TFSI (V6, 290 CP), 2.7 TDI (V6, 180 CP sau 190 CP) şi 3.0 TDI (V6, 233 CP sau 240 CP). Cele mai multe exemplare de pe piaţa noastră sunt echipate cu motoarele diesel, care sunt şi cele mai potrivite pentru A6 Allroad. Dintre cele două motorizări recomandăm versiunea 3.0 TDI, care funcţionează rafinat şi oferă prestaţii dinamice foarte bune.
Audi A6 Allroad – fiabilitate şi întreţinere
Pentru că A6 Allroad are la bază cea de-a treia generaţie a lui A6, fiabilitatea este similară. Astfel, în timp, nu au fost semnalate probleme importante, ci mai degrabă unele minore pentru un astfel de model. Cele mai multe reclamaţii apar pentru sistemul electronic şi sistemul de climatizare (rată mare de defecţiuni). Întreţinerea poate fi costisitoare, în special în ceea ce priveşte suspensia pneumatică. De asemenea, motorizările pe benzină consumă foarte mult, aspect care poate ridica mult costurile privind exploatarea.
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.