Incepand cu anul 2009, piata auto romaneasca a cunoscut schimbari majore cauzate de criza economica si de modificarile comportamentului de cumparare a populatiei. Pentru dealerii auto, un segment important al pietei, declinul a avut ca efect, pe langa reorganizarea sau inchiderea a peste 100 de unitati autorizate de marca, oportunitatea de afimarea a unor jucatori importanti, in special din zona de masini rulate.
Autovit.ro, cea mai mare platforma profesionala online dedicata vanzarii masinilor noi si second hand, este o oglinda a realitatii din piata auto si pentru segmentul de dealeri. Astfel, din anul 2012 cand in platforma erau inregistrati 435 de dealeri care tranzactionau atat masini noi, cat si second hand, numarul acestora a crescut pana la 1.152 in anul 2016. Doar in ultimul an, 277 de dealeri auto au devenit parteneri Autovit.ro, iar tendinta este una crescatoare.
“Prezenta masiva, consistenta, transparenta si relevanta a dealerilor in mediul online este o necesitate a zilelor noastre, care ofera cumparatorilor acces facil la informatii pentru a compara si accesa imediat ofertele listate. Numarul postate de comerciantii profesionisti a crescut de la 25% in 2012 la 55% anul acesta ceea ce reflecta evolutia si importanta dealerilor in dinamica pietei.” Andrei Dusu, Business Manager Autovit.ro.
Raportand Romania la pietele mature, mai exact la cele din vestul Europei, proportia vanzarilor de autoturisme de catre dealeri este inca la un nivel scazut fata de cele realizate intre persoane fizice. “In vest, 80% dintre tranzactii sunt realizate de dealeri si comercianti auto, in timp ce in tara la noi persoanele fizice detin inca un procent semnificativ cand vine vorba de vanzari si cumparari auto.” spune Cristian Cojocaru, Sales Manager Autovit.ro.
La nivel de platforma, Autovit.ro implementeaza constant facilitati si programe de informare pentru vizitatori si parteneri, astfel incat clientii sa fie din ce in ce mai educati si sa se indreapte catre dealeri atunci cand vor sa cumpere sau sa vanda o masina. Comerciantii autorizati ofera siguranta masinilor vandute, garantie, evitand astfel eventuale probleme care nu pot fi controlate la nivelul tranzactiilor intre persoane fizice si care pot avea repercusiuni pe termen lung.
“Fiecare consumator analizeaza oportunitatile de achizitii, mai ales atunci cand suma de bani care urmeaza a fi investita este una considerabila. Primul gand este sa caute cele mai ieftine variante pentru aceeasi categorie de autoturism, dar analizand in detaliu ofertele, in final se ajunge de cele mai multe ori la alegerea unor surse de incredere in detrimentul pretului cel mai mic. Un semn ca piata este din ce in ce mai matura este faptul ca tot mai multi clienti achizitioneaza masini din surse sigure, ce ofera garantie, transparenta, precum si servicii si consultanta ulterioare cumpararii.” continua Cristian Cojocaru.
La nivel de masini noi, pe Autovit.ro cresterea numarului de anunturi de la dealeri este de la 2,3% in octombrie 2012, la 7,4% in acest moment, iar tendinta este una crescatoare de la un an la altul.
Pentru a afla direct nevoile din piata, Autovit.ro a organizat un eveniment ce a reunit dealerii de top de pe platforma, cu scopul de a interactiona direct si de a contribui impreuna la educarea consumatorilor romani si la intensificarea numarului de tranzactiilor anuale.
Comentariile dealerilor privind piata auto romaneasca le puteti in video-ul de mai jos:
Galerie foto: