autovit.ro
B SECTIUNI

Analiză: BMW Seria 5 E60 (2003-2010)

Denumită de mulți cea mai sportivă limuzină a anilor 2000, BMW Seria 5 E60 s-a remarcat nu doar prin dinamica sa de top pe care o propunea, ci și prin natura sa premium, motorizările rafinate, dar și gama foarte diversă care a inclus o multitudine de motorizari, tracțiune integrală, cutii automate, dar și sisteme multimedia și de siguranță oferite în premieră. Seria 5 a fost oferită în versiunea sedan (E60) și în cea combi (E61), înlocuind în gamă vechea generație E39.

Designul Seriei 5 a fost unul considerat controversat și era diferit de ceea ce văzuse până în acel moment lumea la un BMW. Chris Bangle a fost șef de proiect și, sub coordonarea sa directă, echipa de designeri a desenat unul dintre cele mai controversate modele propuse de BMW. Mașina a fost mai lungă, mai lată și mai grea decât predecesorul model, dar BMW a utilizat aluminiu pentru elementele din partea din față a mașinii și a oferit în continuare echilibrul de greutate perfect de 50/50 între punți. La interior, consola centrala nu mai era îndreptată spre șofer, ci era perfect plană, iar sistemul iDrive era o evoluție, fiind mai facil de utilizat decât la Seria 7.

Seria 5 a fost recunoscută pentru calitățile sale dinamice, cu transmisia spate specifică care propunea un comportament foarte agil și plăcut, dar și un nivel de tracțiune ridicat și o direcție foarte precis și comunicativă. Totuși, dacă nu se comanda suspensia sport atunci Seria 5 era chiar foarte confortabilă, fără să deranjeze pasagerii cu zgomote la trecerea peste denivelări. Interiorul oferea loc chiar și pentru cinci pasageri, în spate spațiul fiind generos la nivelul capului și al genunchilor. Printre echipamentele oferite la acel moment enumerăm: head-up diplay, sistem audio Harman Kardon, faruri cu xenon adaptive, pilot automat adaptiv, control vocal sau chiar sistem pentru vedere pe timp de noapte.

BMW Seria 5 E60 exterior spateÎn anul 2007, Seria 5 a trecut printr-o operațiune de facelift, care a inclus modificări de design, dar a și propus echipamente noi. Spoilerul față a fost redesenat, la fel ca și farurile, stopurile, proiectoarele, dar și capacul portbagajului. Interiorul a primit și el materiale mai bune, câteva comenzi au fost ușor repoziționate, iar în 2008 sistemul iDrive a primit o nouă îmbunătățire. În plus față de aceste modificări, aproape toată gama de motorizări a fost revizuită.

BMW Seria 5 E60 – gamă de motorizări

Seria 5 a fost oferit cu extrem de multe motorizări, dar pe piața de la noi cele mai multe sunt cele diesel. Acestea ofere un compromis bun între sportivitate și un consum de carburant scăzut. Versiunea 520d (din 2005) este una dintre cele mai potrivite, cu un motor diesel de 2 litri și o putere de 163 CP (177 CP din 2007). Acestuia i se adaugă 525d (tot din 2005), care dezvoltă 177 CP (197 CP din 2007, dar cu cilindreea de 3 litri) dintr-un motor de 2,5 litri cu șase cilindri în linie. Ambele sunt destul de economice, însă pentru cine vrea mai multă sportivitate tot de la un diesel există 530d cu 218 CP sau 231 CP (din 2005) dintr-un motor L6 de 3 litri. Pe benzină puterile sunt cuprinse între 170 CP (520i) și 367 CP (550i), plus M5 care avea o putere de 507 CP, dintr-un motor V10 aspirat.

BMW Seria 5 E60 interiorBMW Seria 5 E60 – fiabilitate și întreținere

Seria 5 E60 a fost consierată o mașină cu un nivel mediu de fabilitate. Cele mai importante probleme apar la trenul de rulare, astfel că acesta trebuie foarte atent verificat înainte de cumpărare. De asemenea, verificați ca direcția să meargă rotund de la un capăt la celalalt, dar și dacă toate sistemele funcționează corect. În unele cazuri, anvelopele run flat standard ajung să piardă aer, ceea ce este neplăcut. Mulți proprietari le-au schimbat cu unele normale, însă este recomandat să cereți sfatul unui dealer în acest caz. La modelele de până în anul 2005 există numeroase probleme cu sistemul iDrive, care uneori refuză să funcționeze sau nu poate accesa anumite meniuri. De-a lungul timpului au existat mai multe rechemări oficiale în service, unele dintre ele fiind importante, astfel încât este important să verificați la un dealer dacă acestea au fost făcute. De principiu, Seria 5 este un model destul de scump de întreținut, iar unele operațiuni sunt foarte complicate, mai ales la motoarele cu șase cilindri. 

 

100 Comentarii

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)