
Chevrolet Captiva este un SUV cu dimensiuni exterioare generoase (4,63 metri lungime), foarte practic, ce poate fi echipat cu tracţiune integrală şi şapte locuri. Asta îl face ideal pentru familiile cu nevoi mari de spaţiu, iar preţul de achiziţie va fi apreciat de cei ce caută un SUV peste clasa compactă, dar au un buget limitat.
Captiva este primul model Chevrolet care nu utilizează o platformă folosită de vechiul Daewoo, ci una dezvoltată de GM special pentru acest model, dar şi pentru Opel Antara. În România, motorizarea predominantă este dieselul 2.0 VCDI, care dezvoltă o putere de 150 CP şi un cuplu maxim de 320 Nm. Aceasta a fost disponibilă cu o cutie manuală cu 5 trepte sau cu una automată, tot cu 5 trepte, fiind disponibilă atât cu tracţiune faţă, cât şi cu tracţiune integrală. Propulsorul diesel funcţionează economic, însă destul de zgomotos şi oferă o valoare de cuplu bună încă de la turaţii joase. Recomandarea noastră merge către cutia manuală, cea automată fiind foarte lentă. În plus, ea aduce un consum de combustibil semnificativ mai ridicat. Tracţiunea integrală funcţionează în condiţii normale de aderenţă doar în modul 2WD, puntea spate fiind atrenată doar în momentul în care este necesară tracţiune suplimentară, totul fiind făcut în mod automat.
Altă motorizare întâlnită pe piaţa din România este cea de 2,4 litri pe benzină, care are o putere de 136 CP. Aceasta are un preţ sensibil mai mic, dar consumă mult, este lipsită de cuplu şi are impozite mari, depăşind limita de 2 litri. Foarte rare sunt versiunile echipate cu motorul V6 de 3,2 litri, însă aici cheltuielile de întreţinere cresc peste poziţionarea acestei maşini ca un SUV de buget. Captiva este un model destul de greoi, nu este prea agilă, dar se descurcă onorabil în teren accidentat de dificultate medie şi oferă destul de mult confort la rulare. Interiorul este spaţios, iar opţiunea de şapte locuri o face atractivă pentru cei care au nevoie de spaţiu pentru mai multe persoane. Recomandarea noastră pentru motorizare este clară: 2.0 VCDI cu o cutie manuală.
Problemele de fiabilitate semnalate de posesori sunt din cele mai diverse şi chiar dacă sunt destul de multe, cele mai grave nu sunt un stereotip. Cea mai importantă rechemare în service (probleme la sistemul de direcţie) a avut loc în anul 2010 şi a vizat modelel produse între aprilie 2006 şi ianuarie 2008.
Pe site-ul Autovit.ro există oferte cu preţuri ce pleacă de la suma de 5.000 de euro, ceea ce pentru un astfel de SUV reprezintă un preţ foarte bun.

Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.