Lacetti a fost un model produs inițial de către constructorului coreean Daewoo sub numele de Nubira, dar după ce General Motors a achiziționat producătorul coreean, acesta a fost rebotezat. Chevrolet Lacetti a fost disponibil atât ca hatchback, dar și sedan și break, deși designul acestor două variante de caroserie era diferit de cel al modelului hatchback.
Cu toții ne amintim de era modeleleor Daewoo în România. Pentru o perioadă de timp, Daewoo a fost singura alternativă abordabilă pentru modelele autohtone. Cielo, Tico, Espero li apoi Nubira și Leganza au fost modelele care au dominat piața auto din România în anii ’90. Daewoo avea însă să intre în probleme financiare în Coreea și în 2001, Daewoo avea să intre sub umbrela largă a grupului american General Motors. Lacetti a fost unul dintre modelele care a prins tranziția dintre cele două entități. Lansat inițial de către Daewoo sub numele de Nubira în 2002 în versiunea sedan, urmat apoi de un hatchback diferit ca design lansat în 2004. GM decidea ca modelele Daewoo vor fi vândute în Europa sub numele de Chevrolet și așa apărea Chevrolet Lacetti. Hatchback-ul venea cu o propunere de design mai elegantă, cu linii fluide inspirate de stilul european. Sedan-ul și breakul păstrau designul ceva mai pătrățos lansat în Coreea. Abia în 2008 un facelift avea să aducă partea frontală a hatchback-ului și pe modelul sedan, dar această versiune a fost vândută doar pe câteva piețe.
Trei motorizări pe benzină și un diesel
Hatchback-ul avea să câștige o popularitate moderată în Europa, dar și la noi în țară, datorită prețului abordabil și dimensiunilor compacte. Designul era plăcut pentru hatchback, cu linii interesante desenate de către studioul italian Italdesign. Spațios la interior, fără prea multe artificii și cu o poziție la volan bună, Lacetti avea să fie apreciat de cei care aveau nevoie de un automobil corect fără înflorituri. În plus, ținuta de drum era foarte bună datorită suspensiei independente. Doar două motoare pe benzină au fost disponibile: 1.4 litri de 95 CP și 1.6 de 109 CP. Acesta din urmă a fost și cel mai căutat datorită unui propulsor elastic și suficient de puternic pentru deplasările zilnice. Cea mai puternică versiune cu motor pe benzină a fost unitatea 1.8 litri de 121 CP. Ulterior, în gama de motorizări a fost adăugată și o unitate diesel de 2.0 litri marca VM Motori ce dezvoltă 121 CP.
Un automobil fără pretenții
Lacetti nu oferă prea mult rafinament, motoarele sunt în general zgomotoase, iar schimbările de treaptă nu sunt cele mai line. Cea mai bună alegere dintre modelele disponibile pe piața second-hand este motorul pe benzină de 1.6 litri. Majoritatea modelelor sunt bine echipate, având aer condiționat, jante de aliaj și geamuri electrice. Cutiile de viteză automate trebuie evitate, fiind raportate probleme. Întreținerea nu este scumpă, iar consumul de carburant se menține în limite decente. La achiziționarea unui exemplar second-hand, trebuie inspectată cu atenția zonele de îmbinare ale elementelor caroseriei deoarece pot apărea urme de rugină. De asemenea, se impune o verificare a elementelor interioare, pentru a ne asigura că toate butoanele și mantele funcționează în parametri.
Pe autovit.ro pot fi găsite o serie de exemplare second-hand ale modelului Chevrolet Lacetti atât în variantă hatchback, cât și sedan sau break pentru sume ce variază între 2.200 și 5.000 euro.