Chevrolet Spark a fost una dintre primele propuneri pentru piața europeană oferite de marca grupului General Motors. Era de fapt un Daewoo Matiz cu o parte frontală redesenată și ceva mai bine echipat. Avantajele acestui model de clasă mini sunt motorul de dimensiuni mici, economia de carburant și prețurile scăzute la achiziție.
Când General Motors a achiziționat marca coreeană Daewoo, a decis să ofere pe piața europeană o parte din modelele coreene sub sigla Chevrolet. Astfel, o parte din modelele familiare europenilor au fost rebranduite. Unul dintre aceste exemple este cel al modelului de clasă mini Daewoo Matiz. Matiz a fost o prezență extrem de populară pe străzile din România, fiind un urmaș al celbrului Daewoo Tico, prima mașină de clasă mini ce s-a comercializat la noi în țară. Matiz avea să fie popular pentru că era ieftin la achiziție, ușor de întreținut și foarte simplu de utilizat în aglomerația urbană. După ce General Motors a achiziționat marca Daewoo, Matiz a primit un facelift, un upgrade privind dotările și, pe anumite piețe europene, un nou nume. Comercializat acum sub marca Chevrolet, în România Matiz devenea Spark.
Chevrolet Spark aducea o nouă parte frontală, dominată de blocuri optice noi, stopuri rotunde și un interior ceva mai bine dotat. Indicatoarele de bord au fost mutate central, în fața celui de la volan rămânând doar un set de martori luminoși. Silueta însă a rămas neschimbată. Forma specifică Matiz-ului, s-a păstrat și la noul Chevrolet Spark. Partea bună este că Spark și-a păstrat și calitățile care îl făcuseră pe Matiz celebru. Ținuta de drum este bună, iar suspensia poate absorbi fără probleme cam orice fel de denivelare urbană. În virajele abordate ceva mai entuziast, modelul Spark se înclină, ruliul fiind parte din experiența acestui model. Nu este cel mai silențios model din clasa sa, zgomotul motorului fiind destul de pregnant în habitaclu. La interior, spațiul este detul de îngust și doar patru persoane pot călătorii în condiții decente. Portbagajul este, de asemenea, simbolic, chiar și pentru o mașină de oraș, dar spătarul banchetei se poate rabata.
Motoare mici, dar economice
Chevrolet Spark a fost echipat cu două motoare pe benzină. Dintre acestea doar cel de 0.8 litri a fost comercializat la noi în țară, dar cu puțin noroc se poate găsi un Spark importat echipat cu motorul de 1.0 litru. Astfel, motorul de 0.8 litri și 51 CP este cel mai răspândit. Nu este rapid, dar oferă suficiente resurse pentru a te descurca în oraș. La drum lung, însă, rămâne repede fără suflu. Dacă dorim un pic mai multă putere, atunci trebuie să căutăm un Chevrolet Spark echipat cu motorul cu patru cilindri de 995 cmc și 65 CP. De obicei, aceste variante sunt importante din Germania, dar dacă avem de gând să folosim mașina și la drum lung, motorul de 1.o litru este de preferat.
În ceea ce privește echipările, majoritatea modelelor Spark au turometru și geamuri electrice față, precum și aer condiționat. Sistemul audio este de cele mai multe ori o soluție aftermarket. Însă, principalul avantaj al modelului Spark este economia de carburant. Motoarele de cilindree mică sunt destul de prietene cu portofelul proprietarului atât timp cât nu sunt forțate peste măsură. În plus, prețurile de achiziție pentru Chevrolet Spark pe piața second-hand sunt extrem de atractive. Pe Autovit.ro găsim exemplare cu prețuri cuprinse între 1.500 și 2.800 euro. Atenție însă la istoricul de service atunci când achiziționat un Spark de pe piața liberă. Fiabilitatea este bună, dar este important ca cureaua de distribuție să fie schimbată la fiecare 60.000 km parcurși. De asemenea, există probleme raportate la alternator. Un test drive este esențial înainte de achiziție.