Cea de-a treia generație a modelului de clasă mică ce poartă numele Punto a fost lansată în anul 2005 și are la bază o platformă dezvoltată de GM, care a fost utilizată și pentru Opel Corsa C.
Fiat Grande Punto a fost desenat de Giugiaro și este una dintre cele mai frumoase modele de clasă mică în ceea ce privește designul exterior. Din păcate, la interior planșa de bord este destul de simplă, organizată ergonomic, însă fără detalii care să o facă deoasebită. La testul de impact realizat de EuroNCAP, Grande Punto a obținut puntajul maxim de 5 stele.
Pe parcursul întregului ciclu de producție gama de motorizări a fost una foarte bogată, fiind disponibile nu mai puțin de 12 motorizări până la faceliftul din 2009. Astfel, Grande Punto a fost oferit cu următoarele motorizări pe benzină: 1.2 (65 CP), 1.4 (77 CP), 1.4 (95 CP), 1.4 T-Jet (120 CP din 2007), 1.4 T-Jet MultiAir (135 CP, din 2011), 1.4 T-Jet (155 CP, versiune Abarth din 2007) și 1.4 T-Jet (180 CP, Abarth SS din 2008). Gama de motorizări diesel a fost compusă din: 1.3 MultiJet (75 CP), 1.3 MultiJet (90 CP), 1.6 MultiJet (120 CP, din 2008), 1.9 MultiJet (120 CP) și 1.9 MultiJet (130 CP).
La faceliftul din anul 2009, Grande Punto s-a transformat în Punto Evo și a primit o nouă versiune a motorului diesel de 1,3 litri, cu o putere de 95 CP și mai târzu (în 2011), a primit motorul 1.4 turbo pe benzină de 135 CP cu tehnologia MultiAir. In plus sistemul de navigația a fost schimbat complet, fiind integrat și sistemul Blue&Me pentru conexiunea unui telefon mobil.
Fiat Grande Punto este spațios la interior pentru un model de clasă mică și este foarte ieftin de întreținut. De asemenea, prețurile pe piața de second-hand sunt foarte mici, ceea ce poate fi un avantaj la cumpărare, dar și un dezavantaj la revânzare datorită deprecierii foarte mari. La condus, Grande Punto este mai mult orientat spre confort, cu o direcție foarte moale și un tren de rulare elastic. Totuși, acesta este uneori zgmotos și nu foarte rafinat la amortizare.
Lista de probleme ale lui Grande Punto poate fi însă destul de lungă. Interiorul nu este foarte bine îmbinat și foarte des apar zgomote de la plastice. Au fost raportate probleme cu ușile care nu își mențin poziția în balamale de-a lungul timpului și nu se mai închid cum trebuie. Nici sistemul de frânare, motorizările și trenul de rulare nu sunt ferite de probleme, iar sistemul electric are și el momente în care nu funcționează corect. Din 2006 au existat mai multe rechemări în service, însă cea mai periculoasă ține de defectarea sistemului de direcție. Așadar trebuie verificat în caietul de service dacă această intervenție a avut loc într-un service autorizat.
Prețurile pentru Grande Punto pornesc din jurul sumei de 3.000 de euro.
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.