
Cea de-a doua generaţie a lui Ford Focus a fost prezentată la Salonul Auto de la Paris din septembrie 2004, iar comercializarea a început ca model al anului 2005. De la prima generaţie, Focus a păstrat mult lăudatul tren de rulare, însă caroseria a fost rigidizată suplimentar pentru un nivel de confort mai ridicat, dar şi o manevrabilitate mai bună. Din punct de vedere al dimensiunilor, cea de-a doua generaţie a fost simţitor mai mare, fiind mai lungă (16,8 cm), dar şi mai lată (2,2 cm) decât prima generaţie. Asta a adus un plus considerabil în materie de spaţiu interior şi spaţiu pentru bagaje.
Până la faceliftul din anul 2008, din punct de vedere al designului, Focus a păstrat elementele care îl leagă stilistic cu prima generaţie, însă apoi a trecut la limbajul denumit de Ford Kinetic Design, utilizat şi pentru generaţiile din aceea perioadă ale lui Mondeo şi Fiesta. Faceliftul a adus elemente de caroserie noi, dar şi faruri şi stopuri redesenate.
Pe parcursul întregului ciclu de producţie Focus a fost disponibil cu nouă motorizări. Cele mai des întâlnite pe piaţa din România sunt dieselurile şi motoarele pe benzină de cilindree mică. Pe benzină au fost disponibile: 1.4 (80 CP), 1.6 (100 CP şi 115 CP), 1.8 (125 CP), 2.0 (145 CP). Dieselurile oferite au fost: 1.6 TDCi (de 90 CP şi de 110 CP), 1.8 TDCi (115 CP), 2.0 TDCi (136 CP). În plus au existat versiunile ST şi RS, extrem de apreciate, care aveau sub capotă un motor cu cinci cilindri în linie, de 2,5 litri, cu 225 CP, respectiv 305 CP (350 CP pentru versiunea limitată RS500).
Unul dintre cele mai apreciate aspecte ale lui Focus a fost trenul de rulare. Acesta a fost considerat ca fiind cel mai bun compromis care a existat la aceea vreme în clasa compactă. Poate că BMW Seria 1 este mai sportiv, iar Golf puţin mai confortabil, însă Focus oferă ceea ce este mai bun din ambele lumi. Interiorul este spaţios, însă materialele utilizate sunt dintr-un plastic nu foarte calitativ. Ergonomia poate fi considerată bună, însă doar până la sistemul audio, în special cel de la versiunile de top, care are prea multe comenzi, cu butoane mici, foarte greu de urmărit şi înţeles în trafic.
Datorită faptului că Focus este una dintre cele mai utilizate maşini în flotele din Europa de Vest, piaţa românească este în fiecare an inundată de acest model, lucru care s-a întâmplat şi în perioada de fabricaţie a celei de-a doua generaţii. De aceea, preţurile sunt la cote destul de joase, ceea ce este un lucru bun, deoarece Focus reprezintă una dintre cele mai bune alegeri care se pot face în clasa compactă.
Întreţinere nu este scumpă, însă trebuie să ştiţi că anumite piese pot avea preţuri ridicate. Au fost semnalate probleme la motoarele diesel (EGR, injectoare), dar şi scurgeri de apă în habitaclu sau probleme la servodirecţie (rechemare oficială în service). Pentru versiunile diesel noi recomandăm motorul 1.6 TDCi cu 110 CP, foarte echilibrat ca raport între perfromanţe şi consum. Pe benzină, 1.6 Ti-VCT de 115 CP este o alegere foarte bună, cu o funcţionare rafinată şi un nivel de consum bun.
Pentru că Ford Focus este una dintre cele mai comune maşini din România, vă invităm să lăsaţi părerile dvs. ca posesori pe site-ul opinii.autovit.ro. În viitor, ele pot ajuta cumpărătorii de Focus să ia decizii cât mai bune despre echipare şi motorizări.

Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.