Modelul Honda Accord este unul dintre cele apreciate sedan-uri japoneze de clasă medie. Generația produsă între 2008 și 2015 este a opta dacă numărăm toate versiunile Accord produse vreodată. Este unul dintre cele mai răspândite modele Honda de la noi din țară alături de modelul Accord produs între 2003 și 2008. Dacă generația 2003 a pus accest pe sportivitate, Accord-ul 2008 a venit cu un confort superior.
Generația 2003-2008 a modelului Honda Accord a avut parte de numeroși fani. Atrași de calitatea fabricației și caracterul sportiv al modelului, aceștia aveau să facă cunoscute calitățile automobilelor Honda. Când japonezii au decis că este momentul să schimbe generațiile modelului Accord, noul automobil a păstrat linia de design, dar a crescut în dimensiuni și a câștigat ceva în plus la capitolul confort și rafinament. Astfel, modelul Honda Accord lansat în 2008 avea să devină unul dintre cele mai rafinate sedan-uri și ulterior break-uri din clasa medie. Honda a gândit acest model pentru clientul business. Mașina este silențioasă aproape în orice situație, iar la viteze de autostradă zgomotul la vânt și la rulare este aproape imperceptibil. Spațiul interior este alt atu important al modelului Accord. Sedan-ul oferă loc din belșug atât pentru pasagerii din față cât și pentru cei din spate. Partea mai puțin plăcut este portbagajul nu foarte mare, dar versiunea break a rezolvat și această situație. În plus, Honda are o reputație foarte bună la capitolul fiabilitate.
Trei motorizări
La capitolul motorizare, Honda a ales să își doteze modelul Accord cu doar trei unități. Două dintre propulsoare au fost pe benzină: 2.0 și 2.4 litri, însă cel mai popular motor s-a dovedit a fi rafinatul turbodiesel de 2.2 litri i-DTEC. Acesta a fost disponibil în două variante de putere: 150 sau 180 CP. Dacă totuși preferăm un sedan cu motor pe benzină, motorul de 2.0 litri și 156 CP este o alegere bună ce oferă un bun compromis și la capitolul consum de carburant, în timp ce performantul 2.4 oferă 200 cai putere, însă se dovedește a fi destul de însetat. Modelele de la începutul anilor de fabricație puteau fi comandate cu cutie de viteze automată doar în combinație cu motoarele pe benzină, dar ulterior cutia automată a fost asociată și cu motorul diesel începând cu anul de fabricație 2009.
Echipare completă
Majoritatea echipărilor sunt bine dotate, dar pentru un Accord echipat complet trebuie căutat nivelul de top Executive ce aduce tapițeria de piele, climatizare automată, sistem audio, geamuri și oglinzi electrice, sistem pentru avertizarea celui de la volan în cazul părăsirii accindentale a benzii de rulare, pilot automat adaptiv și sistem de frânare automată. Acest nivel de echipare este dotat și cu sistem de navigație, dar modelele pentru modelele inițiale nu au existat hărți digitale pentru Europa de Est, așa că sistemul era inutil. Ulterior, Honda a remediat această problemă.
În ceea ce privește costurile de întreținere, Honda are avantajul că este fiabilă. Nu vor exista probleme majore, iar reviziile vor fi ceva mai scumpe dacă alegem să le efectuam la un service autorizat. O altă parte bună a modelului Accord este valoarea la revânzare. Rata de depreciere este mult mai mică față de alte modele din clasa sa. În ceea ce privește probleme raportate, există doar neplăceri legate de uzura materialelor din habitaclu în timp. Au mai exista probleme minore cu sistemul audio sau cu conectarea telefonului prin Bluetooth.
Actualul model a fost faceliftat în 2011 și poate fi încă achiziționat ca automobil nou, modelul existând încă în oferta dealerilor Honda. Doar două motorizări sunt disponibile: 2.0 benzină și 2.2 diesel, precum și un singur nivel de echipare numit Lifestyle.
Pe piața second-hand pot fi găsite numeroase exemplare ale modelului Accord cu prețuri ce variază între 9.300 și 11.500 euro.