Prima generație a lui Mercedes Clasa A a fost o adevărată surpriză adusă de productorul din Stuttgart. Pentru un Mercedes era total neobișnuit ca tracțiunea să fie pe roțile față, iar caroseria înaltă era de asemenea o noutate. In spatele formei de monovolum se ascundea o inovativă structură denumită „sandwich” la care, în momentul unui impact frontal foarte puternic, motorul și transmisia culisau sub mașină, fără să afecteze habitaclul mașinii. Astfel, Mercedes Clasa A a adus o inovație foarte importantă în materie de siguranță pasivă.
Una dintre cele mai interesante aspecte din viața acestui model este faptul că imediat după lansare s-a răsturnat în timpul unui efectuării unui test denumit „testul eleanului”, iar asta a dus la o rechemare integrală pentru toate automobilele vândute până atunci pentru a se monta un sistem ESP și a se reproiecta componente ale trenului de rulare. Această operațiune a costat producătorul german nu mai puțin de 300 de milioane de mărci germane.
În anul 2001, Mercedes Clasa A a primit un facelift minor, care a adus elemente de caroserie redesenate și materiale noi pentru interior. Gama de motoare din momentul lansării a fost restrânsă la doar patru motorizări: A160 CDI (1,7 litri, 60 CP), A170 CDI (1,7 litri, 90 CP), A140 (82 CP), A160 (102 CP). La doar un an după lansare, în 1999, Clasa A a primit un nou motor de 1,9 litri pe benzină: A190 (125 CP). Dup faceliftul din 2001, motoarele au fost revizuite. A160 CDI a avut 75 CP, iar A170 CDI 95 CP. A140 a fost disponibilă cu o cutie automată, dar cu un alt motor sub capotă (1.6, tot de 82 CP), iar în anul 2002 a apărut versiunea cea mai puternică, denumită A210 Evolution, care avea un motor de 2,1 litri și 140 CP.
Mercedes Clasa A utilizează foarte inteligent spațiul interior, fiind foarte spațios pentru o lungime de numai 3,60 metri, însă materiale de la interior au o calitate nu foarte apreciată pentru un Mercedes. Vizibilitatea și manevrabilitatea în oraș sunt la cote bune, dar trenul de rulare rigid, atipic pentru Mercedes, poate fi uneori neplăcut.
Din punct de vedere al fiabilității, Clasa A are cele mai mari probleme la trenul de rulare. De aici apar mai mult de jumătate din intrările în service semnalate de proprietari. De asemenea, au fost semnalate multe probleme cu ambreiajele și cutiile de viteză, iar întreținerea este mai scumpă decât la alte modele de clasă mică sau chiar decât la compacte. Versiunea A160 este cea mai echilibrată, motorizările diesel fiind destul de zgomotoase.
Oferta de pe piața de second-hand din România este extrem de bogată, cu peste 200 de oferte pe site-ul Autovit.ro.
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.