Cea de-a doua generaţie a lui Mercedes Clasa C a fost prezentată în luna martie a anului 2000. Limuzina de clasă medie a concurat în segmentul premium de pe piaţa din Europa alături de Audi A4 şi BMW Seria 3. În momentul lansării, Clasa C a fost oferită cu o multitudine de motorizări diesel şi benzină cu patru şi cu şase cilindri. Spre deosebire de vechea generaţie, dieselurile au beneficiat pentru prima dată de common-rail şi turbine cu geometrie variabilă, cutia de viteză manuală cu şase trepte a fost standard pentru toate motorizările (cu excepţia lui C 320), iar cifrele din denumire nu au mai fost direct legate cu cilindreea motorului de la versiunea respectivă (de exemplu C 200 aveau un motor de 1,8 litri sau C 200 CDI unul de 2,2 litri).
Gama de motorizări a fost una extrem de bogată, dar pe piaţa din România predomină în special propulsoarele diesel sau cele pe benzină cu patru cilindri. Astfel, pe benzină notăm versiunile C 180 (2 litri, 129 CP), C 180 Kompressor (1,8 litri, compresor mecanic, 143 CP), C 200 Kompressor (163 CP, compresor mecanic, 2 litri până în 2004, 1,8 litri după 2004) care acoperă majoritatea ofertelor de pe piaţa de second-hand. Acestea sunt destul de rafinate pentru vremea lor, însă nu rulează prea economic, în special dacă sunt echipate cu o cutie automată. Nici din punct de vedere dinamic nu impresionează, iar cei care vor mai mult pot opta pentru motoarele V6, care însă cresc preţul impozitului şi al asigurărilor, datorită cilindreei mai mari. Totuşi, recomandarea noastră merge spre C 180 Kompressor. Dieselurile sunt mult mai prietenoase în materie de costuri zilnice, fiind mult mai economice. Clasa C a fost oferită cu motoare diesel în versiunile C 200 CDI (2,2 litri cu 102 CP, 115 CP şi 122 CP), C 220 CDI (2,2 litri cu 143 CP sau 150 CP), C 270 CDI (cinci cilindri, 2,7 litri şi 170 CP) şi C 320 CDI (3 litri, V6, 224 CP). Dintre acestea versiunea C 220 CDI este cea mai echilibrată, cu un consum de combustibil foarte bun, dar şi cu prestaţii dinamice corecte pentru o limuzină premium de clasă medie.
În anul 2004 a existat un facelift important, care a optimizat aproape toată gama de motorizări (cele după acest an sunt mai eficiente sau mai puternice), au fost revizuite detalii de design atât la interior, cât şi la exterior, conectivitatea multimedia a fost îmbunătăţită, iar majoritatea motorizărilor au fost disponibile opţional cu noua cutie automată cu 7 trepte, denumită 7G-Tronic.
Mercedes Clasa C este recunsocută pentru confortul pe care îl oferă, pentru izolarea fonică foarte bună şi pentru atenţia cu care este lucrat interiorul. Nu excelează din punct de vedere dinamic, însă este foarte plăcută de condus la drum lung. Fiabilitatea a fost în general bună, însă sunt menţiuni despre problemele cu sistemele electronice (martori aprinşi), cutiile automate nu foarte fiabile (verificaţi atent dacă funcţionează corect la orice fel de solicitări) sau anumite zgomote de la trenul de rulare (mai rar). Întreţinerea este relativ scumpă, multe piese având un preţ ridicat, iar majoritatea motorizărilor au cilindreea peste 2 litri, astfel încât asigurările şi impozitele sunt mari. În plus, consumul nu este prea mic.
Pe site-ul Autovit.ro preţurile pe piaţa de second-hand pentru Mercedes Clasa C sunt suprinzătoare, cu valori ce pleacă din jurul sumei de 2.000 de euro.
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.